Acil kamulaştırma bizi de vurdu.((((


Tüm yetkileri bir güzel eline aldıktan sonra son yıllarda alışkanlık haline gelen "acil kamulaştırma" bizi de vurdu malesef.  Dün haberlere gözatarken Urla ve Alaçatı'da bazı arazilerin acil kamulaştırma ile ranta teslim edileceğin okudum. Facede paylatım haberi. Açıkcası önce farklı yer olarak algıladım. Sonra pirelendim mi ne yeniden okuyunca Zeytineli yani bizim tarlanın olduğu köyün de olduğu gördüm.
e devlete girip kontrol ettim. Ve tarlaya şerh konulmuş. Resmen oturmuşlar üstüne. Haberimiz yok. Biz daha pazar günü 15 gün sonra falan gidin bellemelere başlayalım diye konuşmuşuz...



Habere göre Alaçatı, Urla arasında 511 parsel için geçerli bir durum. Gerekçe turizm alanı olacakmış. Bütüncül parçalar olarak kullanılsın diye kamulaştırmışlar. İddia odur ki kıyılar otel vs. bizim tarlanın da olduğu ova golf sahası olacakmış.

Ne kadar acil bir durum değil mi. Bizden yok pahasına al. (ki araplara söz verildiği yine duyumlar arasında) birilerine milyarlarca liraya sat.
haberlerden biri

 Giden maddi kayıp bir tarafa (ben burayı hep çocukların geleceği olarak düşündüm. Sonuçta ne olacağı belli değil. Belki ilerde işler buradan geçim sağlarlar. Ya emek.

2014 yılında almıştık. Zaman zaman paylaşıyorum zaten. Hep ailecek işledik, düzelttik. Önce evi adam ettik. Toprağı işledik.Her yıl Devrim'le ikimiz 200'ün üzerinde ağaç, asma belledik. Sulama için havuz açtık, yıkıldı tamir etik. En son güzel bir oturma yeri yaptık.

Dünden beri kafa gitti bende. Resmen lök diye birşey oturdu içime. Tabi ki bunun mahkeme-itiraz aşamaları olacaktır. Dün köyün muhtarı ile konuştuk, köyde 100 kişi etkileniyormuş. Ortak toplantı falan olacakmış. Ama son yıllarda sıkça örneklerine rastlıyoruz ve ben geri dönüşü olacağını sanmıyorum.









Yorumlar

  1. Ah kıyamam ki insanın hayalleri ne kadar da kıymetsiz değil mi üatelik deacil kamulaştırılması gereken onlarca yer varken bir golf sahası gerçekten de acil hah... Allah yardımcınız olsun süreciniz zor en fazla alacağınız bedel belki yükselir iptal edilme olurmu bilemedim şimdi offf çok üzücü çok üzüldümm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyoruz ki. Hiçbir şey net değil. Yeni ve berbat bir durum...

      Sil
  2. çok üzüldüm buna haberi okudum tabi böyle kamulaştırmalarda gerçek değerini vermiyor hiç bir kurum maalesef..bedele dava açabilirsiniz ama sanıyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dava süreci olacak gibi. Toplu birşeyler düşünülüyor. Değer tabiki çok önemli d emekler...

      Sil
  3. Yaaa... Çok üzüldüm. Ne kadar emek verdiniz.. Doğa parçalarının bir bir yok olduğunu görmek de cabası.. Geçmiş olsun. Dilerim bir geri dönüşü olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol..sorduğumuz kişiler yani biraz işi bilen dönüşü olmaz diyor. Geçen gece düşündüm de yıldızları öylesine güzel seyredebildiğim anlar da gidecek.

      Sil
  4. Kamu yararına kamulaştırma yapılabilir ama onca devlet arazisinin birilerine peşkeş çekildiği bir düzende golf sahası yapmak hangi kamunun yararına anlayabilmek gerçekten zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gerçek net ve ortada. Hoş açıkca golf sahası denmiyor ama turizme açılacak deniyor. Ama alan büyük. Ve garip olan parça parça. Arada eski içişleri bakanın falan yerleri varmış onlar kamulaştırılmamış. Köylünün ve sendikanın arazilerini almışlar.

      Sil
  5. aaaa ne acaip bişi bu yaaa. tüh tüh. yani şimdi size bişi ödemicekler mi. karşılığını ödemicekler miiiii. ne garip yaa. yapın bişiler tabiiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuyu bilmiyoruz ya çok az olur. Acil kamulaştırmada öyleymiş. Az ve belki geç. zaten kesin mahkeme süreci olur gibi. Yani hep muhalefet bir yapım vardır. Yıllardır artadarak süren hukuksuzluklara sesimi çıkartmaya çalışırım. Takip ederim. Ya bu kez bizi buldu

      Sil
  6. Üzücü bir durum,bizim buralara da ne idüğü güdüğü belli olmayan bir kamulaştırmalardan bahsediliyor..Deprem bölgesi değil üsetlik yapı ruhsatlı,imarlı,tapulu olmasına rağmen ama işte keyifleri ne isterse onu yapıyorlar..Buralara koca koca binalar dikeceklermiş..İşte rant kapısı,tıpkı sizin başınıza geldiği gibi..Golf iddiası doğru belki olabilir,bunlardan herşey beklenir maalesef ne yapacaklarını şaşırdılar iyice..Hakkınızı arayın tabii,köylüler toplansınlar biraraya dava falan açsınla,işe yarar mı bilmiyorum tabii..ABD'de olcaktı elinde tapusu olanı böyle kamulaştırma yapamazlardı,kendi keyiflerine göre hareket edemezlerdi..Tapu sahibi "vermiyom" dedi mi iş bitti,kimse gıkını dahi çıkartamaz.. Ama bizim ülkemizde tam tersi maalesef..Çok geçmiş olsun,umarım bir an önce düzelir..

    YanıtlaSil
  7. çok üzüldüm umarım gerçek değerini alırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçim o kadar aıyor ki. Para evet çok önemli zengin insanlar değiliz sonuçta ama o doğa bitecek.

      Sil
  8. Ah çok üzüldüm Saadet, dava yolunu göz ardı etmeyin, emsal karar çıkan iptal davaları var, mutlaka araştırın ve bu konuda uzman bir avukatla çalışmanızı özellikle tavsiye ederim. İnşallah emekleriniz heba olmaz, gelişmelerden haberdar et lütfen, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük ihtimalle ortak hareket edilecek. Sadece köyde 100 mağdur var. Sanırım sendika da dava açar. onların da ciddi bir alanı gitti. çok yeni ya herkes şokta.

      Sil
  9. Hay Allah yaa, çok çok üzüldüm. Yok yere alıyor devlet arazileri.. Ne desem eksik kalacak, yine de hayırlısı diyeyim, üzmeyin çok kendinizi, inşallah misliyle koyun yerine yenisini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena gönül bağı olmuştu. Tabiki mal mülk bir yere kadar bir biçimde belki yerine konulur ya. Adım adım çölleşiyoruz

      Sil
  10. benzer bir durum bizimde başımıza geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl oldu sizin durumlar, bir sonuca ulaştı mı?

      Sil
  11. Biraz bilgi vermek isterdim ama öncellikle tapusunuz varsa sıkıntı yok paranız alırsınız. Toplantılarıa muhakkak katılmaya çalışın ayrıca istimlak olmasını istemiyorsanız mahkemeye verebilirsiniz. itiraz edebilirsiniz. Ama yok olsun fark etmez ben paramı alır başka yerden alırım diyorsanız toplantılarda size verilen bedel tatmin edici olmazsa yine mahemeye verip itiraz edip daha fazla bir para alma şansınız mevcut

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tapumuz var o konuda sıkıntı yok. Tabiki tarlamdan vazgeçmek istemem ama oralar yapılaşmaya açılırsa bir anlamı kalmayacak. Biz oranın sakinliğini bakirliğini seviyoruz çünkü.

      Sil
  12. Inanılır gibi değil keyfe göre kamulaştırma ☹️

    YanıtlaSil
  13. Artık tapulu bir yerinin olması ,o tapunun garantili olduğu, içinin rahat olduğu anlamına gelmiyor.Hoop elinden alıyorlar bir anda.Ne tuhaf.
    Emeğine mi yanacaksın, maddi kaybina mı,gelecek hayaline mi?
    Umarım birlik olup halledebilirsiniz?Dün Fox haberde duydum, senden daha önce okumuştum. Mutlaka medyaya(tabii malum medyaya değil) duyurmak, ses çıkarmak lazım baştan, iş işten geçmeden.Hem Ege de deprem bölgesi diyorlar, hem her yeri imara açıyorlar.Üstelik tarım arazisi sanırım buralar, golf sahası nedir,gelip deliğe iki top atacaklar diye, valla bu haberlere çok üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin en tirajiği de o ya. Elimizde tapumuz var. Daha alalı 6 yıl olmuş. Allahın dağı, yolu yok, elektrik-su yok diye ailede pek tutulmamıştı. Bizse çok sevdik, çok çabaladık. Hepsi kötü maddi manevi kayıplar. Ya çocuklar bile yeri geldi o ağaçlara kova kova su taşıdılar, bel yaptılar. Evin tamirine yardım ettiler.
      Şimdilik ne olacağı belli değil. Araştırıyoruz. Haftaya genel bir forum varmış Urla'da bakalım

      Sil
  14. Bu aralar biraz okuma konusunda zayıf kaldım Saadet. O sebeple şimdi görüyorum arkadaşım. Çok üzüldüm çokkk... Nasıl bir emek o tarla, biz bile uzaktan uzaktan bile biliyoruz...
    İnşallah bir çözüm yolu bulunur ya da en azından gerçek ederi verilir...
    Parsel parsel peşkeş çekiyorlar toprakları :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle. Araştırıyoruz, ne yapılmalı nasıl olmalı hala. Birlik olunsa iyi olur. Sendikadan birilerini bulmaya çalışıyoruz. 61 dönüm de onların gitmiş.

      Sil
  15. Bugün ki yayından başlayıp bu yazıya kadar geldim. Çok üzüldüm. Adım adım bahçenin gelişimini takip etmiştik. Birlikten kuvvet doğar diyecegim ama... İnşallah bir şey olur da projeden vazgeçerler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder