Nar sirkesi


Her ne kadar yemesi zor da olsa meyvelerin en güzellerinden biri nar sanırım. Zamanında da bizim evde epey bir tüketilir. Tin tin olan ben bu tüketim işini çocuklara ayıklayıp tabaklarla vererek yapıyorum tabiki.  Hoş bundan şikayetçi olan yok.

3 senedir ise nardan sirke de yapıyorum. Öyle salataya falan koymalık değil resmen içtim bu sirkeyi. Hoş, rahat içimli bir şey oldu. Yararlı deniyor ya bilemiyorum. Ben sirkeyi sevenlerdenim.

Bunlar bu yılki sirkem. Görgüğünüz gibi ana oluşumu tamam. Birkaç yıldır sirkelerim de bu ana olayı oluyor neyse ki..Narı ayıkladım, içine içme suyu, bir kaç nohut, azıcık bulgur ve bir çay kaşığı bal ekledim. Balkonun fazla güneş almayan bir yerinde 1 aydan fazladır bekliyor. Şimdi süzülüp biraz daha bekleyecek ve içime hazır olacak.


Sirke anası sonraki sirke yapımında da kullanılıyormuş. Ama ben bu anayı saklamayı beceremedim malesef.

Yorumlar

  1. Bence de evde yapılan sirke çok güzel bir ürün, hangi meyve olursa olsun. Afiyet ve şifa olsun size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nedense üzümde başarılı olamadım ama elma ve nar iyi gidiyor.

      Sil
    2. Aslında en kolayı üzüm, en zoru nar derler ama ;)) Analarını saklarsan bir sonraki yapımı hızlandırıyor ve keskinleştiriyor aklında olsun.

      Sil
    3. Bilmemki neden birkaç kez denedim üzüm olmadı.

      Sil
  2. nar çok severim ama sirke her türlü hayır hiç sevemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirke ilginç bir gıda. Sevmeyen hir bir şekilde sevemiyor. Ben genelde keskin tatları hep sevmişimdir

      Sil
  3. anası mı sayende öğrendim ne güzel sözcük. nar suyu bayılırım ama sirke senden duydum saool bi düşünürüm bi ara yapabilirieem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sirke işlerine başladığımda öğrenmiştim ben de. Sirke oluyorsa böyle tuhaf hatta biraz itici bir ana oluşumu oluyor. İlk sirkelerimde olmazdı. Yapa yapa eliş alışıyor sanırım.

      Sil
  4. Nar ekşisi çok severim nar sirkesi de güzel olmuştur 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nar ekşisi tatlı geliyor bana. Annem yapıp veriyor biraz ya az tüketilir biz de. Sirke tadını daha çok severim ben.

      Sil

Yorum Gönder