Korczak




Film, Polonya'da bir yetimhaneyi yöneten Pedagog Janusz Korczak'ın hikayesini anlatıyor.  Savaş zamanı Alman işgali ile birlikte yaklaşık 200 çocuğun olduğu yetimhane gettoya taşınmaya zorlanır. Barınma ve gıda sıkıntısına karşın Korczak, baskılara boyun eğmez ve elinden geldiğince çocukların eğitimini sürdürür. Her gün dışarı çıkarak çocuklara gıda arar, zengin Yahudilerden destek toplar.

Ünlü biri olduğu için kendisine sürekli sahta pasaportla kaçması teklif edildiği halde kesinlikle kabul etmez ve çocuklarla birlikte trenle Treblinka'ya sevkedilir.


 Polonyalı yönetmen Andrzej Wajda filmi 1990 yapımı. Film içinde barındırdığı tüm acıya karşın oldukça sıcak aynı  zamanda. Çocuklara değer veren, onları birey olarak kabul eden bir doktorun mücadelesi.


Okuduğum kaynaklardan Korczak'ın görüşleri, 1989 yılında kabul edilen Çocuk Hakları sözleşmesinin temelini oluşturmuş. Hatta Bir Çocuk Nasıl Sevilmeli adlı bir kitabı da varmış. Bulursam mutlaka okuyacağım bu kitabı.

Yorumlar

  1. dünya bu çeşit iyi insanların hürmetine dönüyor yoksa o zamanlar hatta günümüzde muhakkak sekteye uğrardı dönüşü

    YanıtlaSil
  2. wajda nın bütün filmlerini izledim :) şimdi bunu hatırlamadım. not aldım bakayım. bi de costa gavras var o da süfer. conducta da iyiydi izlediim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni tanıdım yönetmeni. Bakayım diğer filmlerine de.

      Sil
  3. Filmi izledim gibi geliyor ama pek hatırlayamadım,yeniden izleyelim o zaman..🙂 Google"a "Bir Çocuk Nasıl Sevilmeli korczak" yazarsanız çok sayıda kitap yayınevleri çıkıyor..😊

    YanıtlaSil
  4. Çok üzücü ama o anları bilmek için faydalı bir film. Yazdım notlarıma mutlaka izlemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz dram ve keyifsiz filmler paylaşıyorum ve seyrediyorum ben. Ama dönemi bilmek içn en iyi yol filmler bence.

      Sil
  5. Bu konuda bilgilendiğim iyi oldu.. Kitabı bulursam ben de okuyayım..

    YanıtlaSil
  6. Böyle insanlar iyi ki varlar. Bu filmi izlemek isterim, not aldım. Bu arada blogumu wordpres e taşıdım. www.bizkimizkadiniz.com

    YanıtlaSil
  7. Böyle acı dolu zamanlarda idealist insanların olması nasıl bir cesaret örneği! Film yeni değil ama hiç duymamışım nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de atladığım bir film olmuş. Film seyrettiğim bir siteye yeni eklenmişti öyle farkında oldum.

      Sil
  8. iyi hafta sonlarıııı :)

    YanıtlaSil
  9. Kitabı bilmiyordum ama hemen not aldım. Mutlaka okumam lazım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuna giremiyorum senin. Sıkıntı mı var?

      Sil
  10. Ne dramlar yaşandı o dönemde. Çocukları terketmemesini takdir ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çookkk. Sanırım hakkında en çok film izlediğim dönem bu oldu. özellikle çocukları anlatanları kaçırmıyorum.

      Sil

Yorum Gönder