Yüz yaşında camdan atlayıp kaybolan adam


Yüz yaşında camdan atlayıp kaybolan adam. Uzunca isimli ve çok keyifli bir film.  Emekliliğinden sonra huzurevinde yaşayan bir adam 100'üncü doğum gününün kutlanacağı gün camdan atlayarak kaçar. Başta sadece camdan atlayıp kaçan bu sevimli yaşlı dedenin aslında öyle çok da masum olmadığını öğreniyoruz film ilerledikçe. Teee çocukluğunda gürültülü hobiler edinmiş.


Her neyse herşeyi yazmamak lazım. Kaçarken kendisine emanet edilen bir bavulu alıp otobüse biniyor. Ama içi para dolu bavulun sahipleri de peşine takılıyor doğal olarak.

Film sırasında sık sık Allan Karlsson'un geçmişine tanık oluyoruz. Ama bilirteyim hiç de rahatsız edici değil bu gel gitler. Bir taraftan geçmişteki tarihi doku, bir taraftan günümüzde kötü adamlar, 2 yaşlı adamın kaçışı, kaçarken denk geldikleri insanlar ve bir fil. Absürt, sevimli, eğlenceli bir film.
Bu arada Allan Karlsson karakterini canlandıran Robert Gustafsson; hem gençliğıni hem orta yaşını hem de 100 yaşını oynamış. Makyaj ve oyunculuk çok iyi yani.




Film aslında Jonas Jonasson'ın romanından uyarlanmış ama seyrederken bunu bilmiyordum. Filmi bloğa yazmak için bakınınca farkettim. bulabilirsem kitabını da okumak isterim.

Yorumlar

  1. Bu kitabi cok uzun zamandir okumak istiyorum,arkadasim tavsiye etmisti hala ondan odunc alacagim.Filmi oldugunu hic duymamistim acikcasi.Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmine denk geldim kitabı olduğunu yeni duydum. Okumalı onu da.

      Sil
  2. Şaka gibi! Dün akşam bu filmi izledim desem :p
    Bazı sahnelerde çok güldüm. Eğlenceli bir filmdi bence de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk geldi demek ki:))) Ben de sevdim filmi. Sıkmıyor, saçmalıkları rahatsız etmiyor.

      Sil
  3. ay bilmiyodum teşekkür ederim şimdiden sevdiim bi de hem kuzey sanatı hayranıyım zateeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmini görünce zaten insanın seyredesi geliyor filmi. Kitabını da edinmeli kısa sürede. Hoş ben önce kitabı okumayı severdim ye bu kez olmadı.

      Sil
  4. Eğlenceli bir filmmiş,teşekkürler tavsiye için,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ben de başlığı görünce kitabı anlattın sandım, daha yeni bir başka blogda gördüm bu kitabı mutlaka okuyacagim filmi belki sonra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı olduğunu ben de yeni öğrendim. Filmi görünce içim ısında seyrettim hemen. Araştırmadım nedir diye.

      Sil
  6. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Keyifli bir film desene ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çookkkk. İyi geliyor bu tarz filmler bazen insana.

      Sil
  8. Bir blogda daha okumuştum, o da öneriyordu. İlginç olsa gerek, not aldım.

    YanıtlaSil
  9. Yüz yaşında camdan atlamaya enerjisi varmış ne güzel. Ben ofis masasından kalkıp bir koltuğa uzanmaya enerji bulamıyorum. Ruhumun ağırlığı bedenime çökmüş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ömrün son deminde insana bir enerji geliyordur. Bizler fazla tembel oluyoruz belki bazen...

      Sil
  10. Ben de keyifle izlemiştim, dediğin gibi kitabı da okumak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin kötüsü bu aralar kütüphaneye yeni kitap gelmiyor pek. Bakalım bu var mı. Ben epeydir kütüphaneye takılıyorum.

      Sil

Yorum Gönder