Gecenin büyüsü


Siz de benim gibi geceleri yıldızları seyretmeyi sevenlerden misiniz? Şöyle yatıp boş boş gökyüzünü seyretmek, belki şansa bir kaç yıldız kaymasına denk gelmek...tarifsiz bur mutluluk ve keyif benim için...


Tarlayı satın aldıktan sonra ise samanyolu ile tanıştım resmen. Ay olmadığı gecelerde bakıyorsunuz tepenizde on üz milyon yıldız arasında bulutsu bir şey. Tabiki bu fotoğraflardaki gibi değil görüntü. Ben biraz renk doygunluğu, aydınlık arttırma falan yapıyorum daha etkileyici olsun diye. Ama güzel yi ne de çok güzel seyretmesi...

Tarla ile birlikte yıldız fotoğrafı çekme hevesim depreşti haliyle. Tripot edindim. Uzaktan kumanda. İlk kareler felaket. flu flu. Araştırdım, hala araştırıyorum hala öğreniyorum. Bu yıla kadar tek kare çekip bırakıyordum mesela. Cık, üst üste 25 kare çeken var tek kare için. Onun programı varmış. Yılın son birkaç çekiminde o yöntemi denedim. Samanyolunu tam çekemiyorum ama bir kaç kare yan yana çekerek birleştirme denemelerim var.


 

 Geçen cumartesi küreden samanyolu çekmeyi denedim. Rüzgar fazlaydı pek iyi sonuçlar alamadım ama denemeye devam.

Yorumlar

  1. Şehirlerde yıldızları göremiyoruz ne yazık ki :) Bir yaz gecesi ,yüksek bir yerde sırt üstü uzanıp yıldızları seyretmek gibisi var mı ? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Ben de şehrin göbeğinrde yaşıyorum. Anca böyle kaçamaklarda.

      Sil
  2. Özellikle yazın çok severiz kışın pek göremeyiz burada ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin olarar güzele benziyor Derya. Yani şehirleşme çok yoğun değil. Binalardan gökyüzünü göremeyeceğiz yakında.

      Sil
  3. Şehir ışıkları yüzünden yıldızları görmek ne mümkün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işıksız saatleri olmalı şehirlerin mesela. Ne hoş olurdu:)))

      Sil
  4. güzel bence çekmeye devam..:-))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim. Ama nette dolanınca öyle efsarelere denk geliyorum ki...öf ben daha çekemedim o kareleri

    YanıtlaSil

Yorum Gönder