Karadere


Mevsimin ilk karı düşmüş bile memlekete ama ben henüz kış havasına giremedim. Daha yaz bitmesin. Azıcık daha yüzelim...

Eh tatilde gezilen yeni yerleri paylaşmaya da devam o zaman. Karadere hiç hesapta olmayan hatta bilmediğimiz bir yer. Letoon antik kentini dolaştıktan sonra yol üstünde bir markete girdik. Sohbet ederken market sahibi bize Karadere'den ve güzel olduğundan bahsetti. İlk plan Kaş olduğu için dönüş yolunda zamanımıza göre bakarız dedik. Kaş'da az kalınca da ikinci kamp yeri burası oldu.


Yukarıdaki kareler çadırımızı kurup sahile akşam çayı içmeye gittiğimiz zamandan. Ben bu sakin kumsalda azıcık gece pozlaması çalıştım da.

 Karadere Özlen plajı ya da Çayağazı plajı olarak da geçiyor haritalarda. Patara'nın devamı bir yerde. Patara gibi upuzun bir kumsal yani. Zaten burada 18 km'lik üç plaj varmış. Patara, Kumluova, Karadere. Patara sıcacıktı ama burası soğuk. Ya da karışık mı demeli.

Derenin denize aktığı geniş bir nokta var. Buz gibi suyu var derenin. Denize döküldüğü içinde denizin suyu karmakarışık. Bir kulaç atıyorsunuz sıcak bir kulaç atıyorsunuz soğuk.
Kumluk çok derin olmayan suları seviyorsanız ideal. Bize hitap etmiyordu açıkcası. Ama kamp alanımız çok iyiydi. Buradan yürüme birkaç dakika içeride ağaçların altında ve bir çeşme bile vardı.




Dere ve denize döküldüğü yer.



Derenin bir kenarında az da olsa evler var. Benim fotoğraf çektiğim tarafta karavanlar, paralı bir kamp alanı, insanların çadır kurduğu, piknik yaptığı ayrı bir alan daha var. Dere olmasına karşın sinek olayı da öyle abartı değil.


Bu da işin kirli tarafı. Kamp yaptığımız yerde çocuklar dolanırken denk gelmişler. Minik kaplumbağa ama çöplerin içinde yürümek durumunda. Malesef insanlar çöplerini toplama kültürünü bir türlü edinemiyor.

Yorumlar

  1. Memlektimiz doğal güzellikler bakımından bir cennet. Ne yazık ki çevreyi kirletmeye gelince üstümüze yok:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hem de hiç. Bu yaz 2 kez çadırla turladık. İzmir, Antalya arasında epey bir yere girip çıktık. Açıkcası temiz yer görmedik. Çok çok pis yerler vardı ama.

      Sil
  2. o çöpleri alıp atanın evine geri atmak istiyorum artık direk :-(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani çıkmasınlar evlerinden. Pisletmesinler doğayı. Hayır bir kez daha gitseler kendi attıklarını unutur "kim atmış bunu" derler.

      Sil
  3. hiç duymadııımdııı :) sevdim giderim, yeni doğa köşeleri keşfetmek en sevdiğim şeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ben de. Çok seviyorum keşfetmeyi. Çok sevdiklerime yeniden gitmeyi. Hele gece konakladığım yer ıssız olunca daha bir güzel.

      Sil
  4. Çöp atanlara sinir oluyorum bilinclenmiyor şu insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef Derya. Çok pis olduk. Anlatamam sana. Bizim evin köşesinde konteynır var. Bahçe duvarı ile kaldırım arasında kalan alana atıyorlar çöplerini mesela. O kadar pis ve duyarsız ki insanlar

      Sil
  5. Face de dolaşıyor arada bir resim. insanın ayak izi, hayvanınki diye. İnsanınki hep çöp, pislik. Hoşgeldin:)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder