O kadar da tembel değilim...


Bu aralar ya film çoğunlukla da gezi yazıları paylaşıyorum. Hani hep gezen, film seyreden, kitap okuyan bir profil çiziyorum sanki.  Yo o kadar da tembel değilim. İşler (malesef) devam ediyor. Bu yıl her hafta sonu tarladayız mesela. Epey bir domates diktik. Şu yukarıdakiler onlardan. Üzümler de tarladan. Sürekli iş var orada. Sulama, ot temizliği vs.

Evde 2 delikanlı. Büyüdüler artık sürekli yiyecek içecek bir şeyler istiyor canları. Yapılan işleri fotoğraflamak zor geliyor bu ara. Nane likörü, gelincik şerbeti denedim. Evde dondurma yapıyoruz. Yine kışlık hazırlıkları. Şu insanoğlu hep yeme içme için çalışıyor. Yap, tüket, yıka...


 Neyse bir kez pazardan alarak bir de tarlamızın domateslerinden 2 posta şişe domatesi yaptık. Bahçede odun ateşinde kaynattık. Ben genelde rondodan geçiriyorum. Deniz taneli olunca yemiyor, o yüzden böylesi pratik oluyor bana.



2 postada bahçedeki ağaçtan incir reçeli yaptık. Taze incirden yapıyoruz biz. Ölçü vermek zor bizim kazan epey büyük. İncirleri iyice yıkayıp büyüklüğüne göre dilimliyorum. Üzerine şeker. Kaynatma ve kıvam olayı böyle bahçe işlerinde eşime ait. Mümkünse ateş olayından kaçıyorum. Bu sıcakta fena oluyor...
Bir de pestil yapmalı.


Hoş günün önemli bir zaman dilimini de o kadar gezmelerde çekilen yüzlerce fotoğrafı elden geçirmek alıyor. Gece çekim denemeleri, onların işlenmesi için videolar izleme, yeni programları araştırma derken vaktimi çok alıyor. Daha önce bahsetmiştim shutterstok adında bir siteye yüklüyorum uygun kareleri. Yağmasa da biraz biraz indiriliyor çektiklerim.

Yorumlar

  1. Kış hazırlıklarında kolay gelsin, incirlerde gözüm kaldı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Keşke yakın olsaydık ikram edebilseydim...

      Sil
  2. Ne güzel :) Bu hafta, bizim de tarladaki mahsulleri (domates, biber ve fasulye) toplama zamanıydı. Aynı süreçleri biz de yapmaya başladık, yazınız da tam üstüne denk geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetle tüketin sizler de. Bizimki hobi aşamasında henüz. Tarla eve uzak çok fazla şey dikemiyoruz o yüzden.

      Sil
  3. ay bu, gezmekten filmden güzel yaaa. nefis nefis. nerde yapıyonuz bunu. yani bahçe nerde ki yaa. ne güzel bişi, ne şanslısınız yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))) aaa gezmelerime af yok. Ateş başında şunları yıka doğradan daha güzel. Evin bahçesinde yapıyoruz. Geniş bir bahçemiz var. Tabiki dikkat ederek ve çevreyi rahatsız etmeden yakıyoruz ateşimizi. Eskiden dah iyiydi hiç ev yoktu bahçe çevresinde şimdi doldu. Şansa yana yapılan bina henüz boş.

      Sil
  4. Yeterki yesinler,analar neler neler pişirir evlatlara 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler yiyor valla:))) hele tatlı olsun. Günde 3 öğün tatlı yedikleri oluyor. Şansa ikisi de gayet sağlıklı ve fitler.

      Sil
  5. Ekmeğini tuzunu alacaksın haydi bahçeye domates yemeye harika ya :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel yaa. Bizim çocuklar çok sorunlu yemek konusunda. Kizim yumurtaya bile bu yaz başladı 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğun yemek yememesi sorun cidden. Hoş bizimkiler de o kadar masum değil. Sebze konusu biraz sıkıntı mesela. Brokoli, pırasa, kereviz gibi şeyleri tüketmiyorlar. Ki ben bayılırım hep yaparım.

      Sil
  7. Biri pestil mi dedi..:) Hiç yapmadım ama yemesini çok severim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet....Birkaç yıldır incir pestili yapıyoruz. Erik de yapmıştım, Urla'da ağaç vardı kurudu şimdi o. Bizde de seviliyor yapınca tarifi paylaşırım yeniden.

      Sil
  8. Ah ne harika emekler ve kareler.. hepsine içim eridi. Ellerinize sağlık. Cidden hep ne yiyeceğiz durumunda insanoğlu. Bazen çok yorucu olabildiği gibi, bazen de keyifle oluyor. :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yaparken yorucu ve sıkıcı belki. Ama yerken kesinlikle keyifli. Hazır ve taze domatesi açıp çorbada kullanmak mesela...ya da marketten reçel almak durumunda olmamak...

      Sil
  9. Ah aynı dertten (dert mi zevk mi bilemedim) muzdaribiz; ben de gezmekten tozmaktan vakit ayıramıyorum çalışmağa:D Blogla da pek ilgilenemediğimi farkettim kitap, film icabında... Benden birilerini daha görmek cesaret aşıladı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))))))))Gezmik güzel şey. Hele kitap film offf...İyidir arada aylaklık. Çalış çalış nereye kadar

      Sil
  10. Tarla, bahçe işinde emek çok, kolay gelsin. Bizde de illa püre yapılıyor o domates, bana kalsa lop lop, iri iri koyarım:) Malum çocuklar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dişe gelmeli soğan, biber, domates ya benim küçük sadece mıymıntı. Mecburen püreleşiyor üçü de.

      Sil
  11. incir reçellerine ortak olabilir miyim :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder