Kaş

Yıllar önce Kaş'a bir kez iş için bir kez de Devrim'le dalış yapmaya gitmiştik. Her ikisinde de denizine hayran olarak dönmüştüm. Bu ikinci tatil turunda da Kaş'a kadar gitmeye karar verdik. Ama az buçuk pişman olduk bu kez. Tamam deniz hala muhteşem ama o denize ulaşmak bir mesele.

Malum biz çadır tatili yapıyoruz bu yıl. O yüzden Kaş'a varınca ilk iş konaklayacağımız yeri ayarlayalım dedik. Netten bulduğumuz yerleri aradık; biri 240 lira istedi sadece çadır yeri için. Kendi çadırımızı kuracağız. Biraz enayi parası gibi geldi. Bir başkasında yer bulamadık. Merkezi dolanalım dedik, araba parkı mesele. Nasıl kalabalık. Neyse girip biraz turladık. Kral mezarını merak ediyordum onu bulduk fotoğrafladık.

Aslında tatil anlayışı farklı bir durum. Biz ailecek denize girelim, ağaç gölgesinde dinlenelim, doğal yerleri görelim modundayız. O yüzden Kaş gibi artık iyice rantlaşmış, kalabalık yerlerde gardımız düşüyor hatta geriliyoruz. Bir de aşırı sıcak olunca açıkcası hiç çekilmiyor. Buralarda yaşasam kesinlikle kışın ya da bahar aylarında gezerim.

Geldik bari günü bitirmeden bir yerlerde denize girelim derken halk plajını bulduk. Küçük ama çok güzel bir koy. Malesef duş yoktu. Epey bir yüzdük burada. Sonra biraz tepesinde çadır kuranları görünce biz de buraya konuşlandık. Mis gibi dalgaların sesiyle uyumak güzeldi. Tek kusuru, çadır için alternatif olmayınca kalabalık oluşuydu.

Giderken ünlü Kaputaş plajını gördük doğal olarak ama parkeden arabaları görünce durmayı bile düşünmedik. Ertesi sabah uyanıp yine güzel koyda suya girip çıktık bir kahvaltı ve istikamet Kaputaş. Erken gitmenin iyi tarafı uygun park yeri bulmak tabiki. Buralara gidiyorsanız dikkat edin yol kenarına park etmiş çizgiyi geçen araçlara ceza kesiliyor. Şehirlerarası yol ve epey yüklü bir cezaymış sanırım.

Deniz bayıldı buraya. Epey kaldık burada da. Ama gün ilerleyip de güneş tepeye çıkınca biraz eziyet. Şemsiye var tabi ki de biz şemsiye gölgesini de sevmiyoruz. Tüm gün buralarda kalanlar nasıl dayanıyor bilmem. Öğlen dönelim deyince Deniz bey biraz surat yaptı bize.

Kaputaş'a insanların olmadığı bir mevsimde gelip uzun pozlama çekim yapmak isterdim. Suyun rengi muhteşem.

1. Kaş bizim için vazgeçilmez oldu. Eylül ortasında gidicez, dört gözle bekliyorum:)

1. Güzel bir zaman seçmişsiniz. Okul olduğu için bize uymuyor malesef. Ama oraları şöyle geniş geniş ve daha serin bir havada gezmek istiyorum.

2. Bence o güzel yere o sıkıntılar değer

1. Kesinlikle değer. Sadece mevsim ayarlaması yapılmalı. Çadır değil başka konaklama seçenekleri olur mesela.

3. Zaten bizi rahatsız eden asıl olarak rantlaşma. Ciddi olarak her yer mekanlaşmış, binalaşmış. Şöyle sırtıma çantamı alayım, cebimde az parayla dolaşayım diyene hak yer bırakılmamış malesef. Değilse buraların güzelliğine hiç lafımız yok.

4. iyi tatil yaptınız bu yaz maşallah maşallah :)

1. Evet öyle oldu. Çadır olayına girince masraf azaldı. Nerdeyse mazot parasına tatili hallettik...

5. Kaş a giç gitmedim ama eşim çok sever orada kaldı çok. Inşallah gidebilirim ben de ☺️

1. Umarım gidersin. Denizi bulunduğu coğrafya çok güzel. Yazın kalabalık tabiki ama daha bahar ayları mesela. Yine de denize girilir diye düşünüyorum.

6. Sahil kesimlerindeki parasal uçukluk insana itici geliyor maalesef. Güzel yerler görme hevesimiz kursağımızda kalabiliyor. Ama yine çok güzel kareler yakalamışsınız hayran kaldım.

1. Popüler yerlerde öyle malesef. Ne kadar kazıklayabilirsek mantığı. İşin kötüsü parası olmayana yaşam hakkı tanınmıyor çok yerde.