İçimdeki Yangın-Incendies


Evet seyrettiğim filmlere bakında tam bir dramcı olduğum ortaya çıkıyor. Özellikle belli dönemi-olayları anlatan filmler. Kimi bendn önce yaşanmış, kimini atlamışım. Ve tabiki basından öğrenmenin mümkün olmadığı tarihi geçmişler. Yaşanmışlıklar.

İçimdeki Yangın filmi de birazöyle. "hadi canım" dedirten bir sonu olan. "Bu kadarı da olur mu? Neden olmasın kim bilebilir ki" dedirten bir film oldu.



Wajdi Mouawad'ın bol ödüllü tiyatro oyunundan sinemaya uyarlanmış İçimdeki Yangın.  Jeanne ve Simon adlı ikiz kardeşler anllerinin ölümünden sonra açılan vasiyetnamede kendilerine yazılmış bir mektupla karşılaşırlar. Mektupta anneleri, Lübnan'daki geçmişinden ve yaşayan kardeşleri olduğundan bahsediyor. Hatta öldü bildikleri babalarının bile hayatta olduğunu ğreniyorla. Simon bu duruma tepki gösterirken Jeanne gerçeği araştırmak için Lübnan'a gider.


Dediğim gibi son derece etkileyici bir hikaye. Lübnan'daki müslüman-hristiyan savaşına bir perde açıyor adeta. Bombalamalar, iç savaşlarla gündeme gelen bir coğrafyada aslında neler oduğunu nereden bilebiliriz ki.

İnsan bu filmleri seyrettiğinde, savaşlardan, milliyetçilikten, diktatörlükten, ideoljilerden tekrar tekrar tiksiniyor. Seyretmemek, okumamak da bir tercih tabiki. Ama varlar. Tam da dünyanın ortasında duruyor bu gerçekler. Bunları yaşayan insanlarla aynı havayı soluyoruz.

Açıkcası bana sadece insan olabilmenin önemini vurgulayan filmler bunlar. Bazı şeylerin ne kadar da boş olduğunu.


Yorumlar

  1. Çok ilginç konulu filmler var. İnsanlar böylesine büyük sırları nasıl taşıyabiliyorlar? Bana göre değil. Bu güzellikleri kaçırmamak için haftada en az bir film izlemeye programlamalıyım kendimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Bunları taşımak çok zor. O insanların şartları tabiki anlamak zor ama ben de taşıyabileceğimi sanmıyorum. Ben bir süredir uygulayabiliyorum bunu.

      Sil
  2. Bufilmi izlediğimde çok etkilendiğimi hatırlıyorum, sarsıcı bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Etkilendim ve unutmak da istedim belki biraz.

      Sil
  3. Bu filmi bulup izleme dürtüm oluştu. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Bittikten sonra bir süre ekrana bakakaldığım bir filmdi.
    Çok çok etkileyici, mutlaka izlenmeli dediğim filmlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende o durumdaydı. nasıl yani modunda öylece kalıyor insan.

      Sil
  5. hımms duyduydum ama izlemedim en kısa zamanda izliycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler demek sama olur sanki. Ama izlemelisin mutlaka...

      Sil
  6. Dramlar etkileyici oluyor ama ben üzülüyorum izlerken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmemek elde değil. Ama ben o dönemi öğrenebilmek adına izliyorum ya da okuyorum. Çünkü medya bilgi vermiyor kesinlikle.

      Sil

Yorum Gönder