Lybre ( Seleukeia) Antik Kenti


Köprülü Kanyın'dan çıktıktan sonra yine o yakınlarda bir antik kent olduğunu tabelalardan anladık. Bu arada Antalya civarında bu kadar antik kent olduğunu bilmiyordum. Hani öne çıkan birkaç tanesi hep gündemde ama bilmediğimiz ne çok kent varmış yörede...

Lybre Antik Kenti tabelasını takip ede ede dağın başına çıktık. Adı sanı bilinmeyen yerde kimseyi görmeyi beklemiyorken bizi 2 turist otobüsü karşıladı. Biz çıkarken yenileri geliyordu...

Fotoğraftan da anlaşılıyor ya oldukça korunmuş ve büyük bir kent. İlkolarak sizi bir kapı (o biraz haraptı) ve bu alan karşılıyor. Sonrası dağınık yapılar.


Orman içinde, çam ağaçlarının arasında kalmış epey bir yapı var burada. Biraz ilgisiz kalmış aslında. Büyüyen ağaçlar yapıların duvarlarına zarar veriyor. Antik kente giriş ücretsiz.


Manavgat Bucakşeyhler Mahallesi sınırları içerisinde bulunan Antik Kent, Manavgat’a 12 kilometre uzaklıkta. Kentt, hamam, iki katlı bir agora ve bir şapel kalıntısına ev sahipliği yapıyor.


Turistlere maymunla fotoğraf çektiren bir esnaf.

 Bu alanı çok sevdim ben. Ne olduğunu belirten bir tabela yoktu (ya da ben göremedim) ama oldukça iyi korunmuş...


Yorumlar

  1. Antik kentleri gördüğümde aklıma ilk olarak oradaki yaşanmışlıklar, geçmişteki insanlar gelir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde. İmkan olsa o döneme gidip şöle bir bakabilsek ne hoş olurdu.

      Sil
    2. Sırf bu yüzden zaman makinesi olsa iyi olurdu.. :):)
      İleri gitmezdim zaten.. Geçmişe giderdim.

      Sil
  2. TARİHİ YERLERİN TANITIMI ÇOK HARİKA OLUYOR. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antik kentleri sevdiğim için bu tarz yazıları ben de severim.

      Sil
  3. Merhaba bloğunuzu yeni keşfettim, takibe aldım. Çeşitli konularda yorumlarıma bloğumdan ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. burayı da görmedim aklımda olsuun yaa :) bi de kabak koyu varmış aklımdaaa :) kamp yerii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç duymamıştım ki bu konudaki bilgilerimin çok da kötü olduğunu düşünmem.

      Sil
  5. sıcaklara rağmen ne güzel gezmişsiniz maymuncuk da pek bi süslüymüş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o sıcaklarda özellikle ikinci gün süper gezdik. Vakit olsa atladığımız bir dünya yer de aklımızda kaldı.

      Sil
  6. Hic bilmiyordum sondan ikinci resme bayildim. Ne güzel bahçe olur orasi 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma orada benim de aklım kaldı. Nefis bir alan ki kendisi fotoğraftan daha güzel.

      Sil

Yorum Gönder