Küp


Yine internet arayışları sonrası keşfettiğim, ve oldukça etkili bir konusu olan film. Birbirini hiç tanımayan 6 kişi kendilerini bir odada kapalı olarak bulur. Çoğu akşam yattığını anımsıyor ama sonrası yok. Oda küp şeklinde ve kare kapaklarla başka odalara geçiliyor. Ama kim odalar tuzaklı. hiç de hoş sonuçları olmayan tuzaklar bunlar.


Son zamanlarda kapalı alanlarda mahsur kalmış kişileri anlatan filmler oldukça fazla. Ama Küp bunların ilklerinden biri sayılıyormuş. Film 1997 yapımı. Netten yorumlara baktığımda çok çok ii diyen de var, dönemi için iyiydi diyen de. Ama ben bu zaman için bile oldukça etkili buldum filmi.


Mesela az sayıda olmasına karşın şiddet unsuru çok iyi kullanılmış. İnsanı yerinden bir kımıldatıyor o derece. Tabiki asıl olarak psikolojik bir film. 6 birbirinden farklı kişi o odalardan nasıl kurtulacak? Odaya ilk giren tuzağa yakalanır. Odaya ilk kim girecek?

Bir de matematik konusu var işin içinde. Odaladaki sayılara bakarak tuzak var mı yokmu anlamaya çalışıyorlar. Bol bol problem çözülüyor yani.

Yorumlar

  1. Korku filmlerine ilgimin tavan yaptığı yıllar liseli vakitlerimde izlemiştim son zamanlarda korku filmi s3vmiyorum pek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o dönem çok severdim. Korku değil de daha çok psikolojik olduğu için sevdim bunu

      Sil
  2. benimde yıllar önce ilk internetten film seyretmeye başladığımız günlerde ailecek tesadüfen bulup seyrettiğimiz ama yanlış hatırlamıyorsam eğer sıkıldığımız bir filmdi...sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli benzer odalara girip çıkmaları sıkmıştır belki de. Bilmem sevdim ben

      Sil
  3. Çok enteresan bir konu. İlgimi çekti çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. hımm ala ala sanki izledim gibi geliyo,tv,de izlemiştim,şimdi değişik versiyonları da olduğu için pek çıkartamadım ama simalar,karakterler tanıdık geldi sanki..unutmamak için tekrar izlemem lazım..bol bol problem çözmeleri iyi bence,çocuklara matematiği sevdirmiş olyolar,böle bişi de var..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eski bir film. İzlemiş olabilirsiniz. Ben atlamışım bunu. İçindeki az da olsa şiddet olmasa benimkiler sever de.

      Sil
  5. böyle filmler çok ilgimi çekmiyor artık benim çok geriyor beni hatta..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara nedense ben bu tarza takılır oldum. Aslında lise döneminde seyredip bırakmıştım ya:)))

      Sil
  6. Listeme aldım canım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. küp iyi korku eveeet :) bak bi de şey var hatta vizyonda hala ama nette de var, en yeni korku filmi. us (biz) onu da izleee denişik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymadım. Bulayım onu da. Teşekkürler...

      Sil
  8. Bu tür filmlerin öncülerinden biri ve bence hala başarılı denebilecek bir film.
    Sadece klostrofobikler için zor olabilir izlemese :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim. Aslında kapalı yerlerden ben de pek hoşlanmam ama öyle bir his yaratmadı. Kimbilir çok gerçekçiyim ve öyle bir yere kapatılmam diye düşünüyordum belki:)))

      Sil
  9. Heyecan verici bir konusu var.. Sürükleyici.. Odaya ilk giren olmak istemezdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin en fena tarafı da o. Hele ki daha yazılardan önce gelen sahnede odaya girenin halini veriyorlar....

      Sil
  10. Böyle klostrofobik filmleri izleyemiyorum.Zaten şiddet içeren filmleri içim kaldırmıyor.Ama yine de ilginç bir film gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı şiddeti ben de sevmiyorum artık. İzlemeye başladığımdada şiddet beklentim yoktu şaşırdım biraz. Aslında çok eski ama hiç duymamışım filmi.

      Sil
  11. Bu filmi görmedim ama benzer bir film kafamda kalmış. Adını hatırlayamadım. Severim bu tarz filmleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun devam filmleri de çekilmiş. Belki onlardan biridir. Ben bu ara bu tarza takılıyorum. Bakalım ne kadar sürecek...

      Sil
  12. Güzel bir konusu varmış,bir bakayım bulabilirsem izlerim..

    YanıtlaSil
  13. 2005 le 2010 yılları arasında izlemiştim, iz bırakan bir filmdi Küp. Yani, unutmadığıma göre iz bırakmış demektir. Ama tekrar izle deseler izler miyim? İzlerim belki de. Soruları çözmeye çalışma kısmının keyifli olduğu kalmış aklımda. :)

    YanıtlaSil
  14. Bir kismini izlemistim herhalde pek sevemedim ki tamamlamadim 😄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder