Çöküş


Çöküş, Adolf Hitler'in son günlerini anlatıyor. Sovyet birlikleri Berlin'in kapısına dayanmış ve bombalamaya başlamıştır. Hitler ve yakın arkadaşları kendilerini sığınaklarda güvene almışlardır. Komutanları artık yapacak birşey malmadığını Sovyet askerleri ile savaşacak güçlerinin olmadığını söylese de Hitler geri adım atmaz. Hatta böyle bir yenilgiye neden oldukları için halka kızar ve ölmelerinin kendi için sorun olmadığını söyler.

 Hitler ile birlikte sığınakta kalanlardan biri özel sekreteri Traudi Junge. Olaylar onun gözünden anlatılıyor. Berlin'in kesin düşeceğine emin olduğunda Hitler Eva Braun ile sığınakta evlenir. Kendini kurtarma derdine düşen komutanlar kaçar. Halka ve askerlere yardım etmek isteyenler ise kalır ve esir düşer. Bilindiği gibi Adolf Hitler ve Eva Braun birlikte intihar ediyorlar.


Bir kere baştan yazayım 2005 yapımı bu filmi hala seyretmeyen varsa mutlaka gündemine alsın. Sadece o döneme bakışı için değil savaşların aslında ne olduğunu anlamak için. Hitler ve bazı komutanlarının hem asker hem de halk için söylemlerini duyduğunuzda halkı ne kadar önemsediklerini anlıyorsunuz. Hala savaşları destekleyen bir kesim var malesef. Savaşan ve ölenle bu savaşları düzenleyenler o kadar farklı yerlerdeler ki...

Ve bazı manyakça hatta sapıkça bir kişeye inanmanın işi nerelere kadar götürdüğüne şahit oluyorsunuz. Son sahnelerde Hitler'in sadık bakanlarından biri ve eşi 5 küçük çocuğunu farklı bir görüşte büyümesinler diye zehirleyerek öldürdü.


Yorumlar

  1. Filmi izlemiştimm, son dönemleri hakkında genel olarak zihnimizde anlamlandirmalar yapmamiza yardımci olacak bir film . Bu konuda oldukça fazla kaynak ve film yapıldığı için diğerlerini de takip etmek istiyorum , maalesef evet cocuklari zehirledikleri sahne hala gozumun önünde....
    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de döneme ait epey kitap okudum, film izledim. Ama burada sıl savaşı yönetenlerin tutumu çok net verilmiş. İyi bir özeleştiri yapılmış.

      Sil
  2. Filmi izlemiştimm, son dönemleri hakkında genel olarak zihnimizde anlamlandirmalar yapmamiza yardımci olacak bir film . Bu konuda oldukça fazla kaynak ve film yapıldığı için diğerlerini de takip etmek istiyorum , maalesef evet cocuklari zehirledikleri sahne hala gozumun önünde....
    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben seyretmedim ama gündeminize alın diyorsan bakılır o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiklerimi paylaşıyorum bu ara. Bu iyiydi bence.

      Sil
  4. evet Gobbel'di galiba komutan iyice fanatikti o Hitler ve 2. dünya savaşını konu alan film izleyemiyorum artık ama :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala bırakmadım izlemeyi bu dönem ilgimi çekiyor. Aslında tarih ilgimi çekiyor sanırım.

      Sil
  5. Dün bu filmi izlemeyi düşünüyordum ama adı aklıma gelmedi. Boşver sonra izlerim dedim. Bugün senin yazınla karşıma çıkması :=D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelmiş demekki. Ben başka bir filmi ararken reklamı düştü önüme. Konusu ilgimi çekince seyrettim.

      Sil
  6. saoool bilmiyodum izleriiim :)

    YanıtlaSil
  7. Daha izleyemedim ama burada da o kadar cok hitlerli film ve belgesel izledim ki biktim adamdan artik 😂😂😂

    YanıtlaSil

Yorum Gönder