Arif v216

 . Benim film zevkim evdekilere uymadığı için genelde tek başıma izlerim. "Limonata tadında film maratonu" için seyredeceklerimin bazılarını ise birlikte seyretmelik seçmiştim. Arif v216, ev halkıyla birlikte seyretmek için seçtiğim bir film.


Pek çok kişinin aksine ben bir Cem Yılmaz hayranı değilim. Hatta yıllar önce İstanbul'da canlı performansını izlemeye gitmiştik eşimle; O dahil neredeyse tüm salon adam çıkar çıkmak kahkahayla gülmeye başlamıştı. Kendimi uzaylı gibi hissettim ki gösteri boyunca da epey bir " bu adamlar neye gülüyor" moduldaydım...

Neyse film fena değildi diyerek asıl konuya gireyim. Çok az ömrü kalan ve insan olma hayali robot 216 dünyaya Arif'in yanına gelir. Ama mahalleli bir robotu istemez ve macera başlar. Zaman makinası ile yanlışlıkla geçmişe dönerler. 216'nın robot olduğunu anlayan bir işadamı onu çoğaltmak ister. Arif ise arkadaşını kurtarma derdindedir...


Filmdeki en sevdiğim sahne Sadri Alışık'ın oğlunun sünnet düğünü oldu. Salonda Ajda Pekkan'ından Filiz Akın'a Ayhan Işık'a kadar pek çok sanatçıyı görmek mümkün. Onun dışında klasik Cem Yılmaz filmi denebilir sanırım.

Yorumlar