Tenekeli Sokak'ta Hıdırellez


Hıdırellez; bugüne kadar ateşten atlama, güzel dilekler dileme, güle dileklerini bağlama gibi anlamlarla bilgidiğim güzel bahar geleneği. Cumartesi akşamı işin Tenekeli sokak boyutunu da öğrenmiş oldum...
Çocukluğum İzmir'de geçti. 10 yıllık bir İstanbul arasından sonra yine İzmir'e döndüm. Burayı hiç duymadım...


Cumartesi günü Devrim'le tarladaydık. Arada nette dolanırken gittiğim kursun gece Hıdırellez için Tenekeli Sokak'a fotoğraf çekimine gidileceği notunu görünce dahil oldum tabiki. Devrim'de benimle geldi. O da hiç bilmiyormuş. Aslında o gece için planım Goran Bregoviç konseriydi ama başka bahara...


Nasıl bir kalabalık anlatamam. Bir ara yürüyemedik, tıkandı yol resmen. Dakikalarca arada sıkışıp kalıyorsunuz. Arkadan itiyorlar falan. O sıkışıklıkta fotoğraf çekmeye çalıştık. Sadece bizim kurstan değil çok sayıda fotoğrafçı vardı. Her yer masalar, yeme-içme olayı. Eğlence, davul-zurna. Gidip görmek şöyle bir yaşamak lazım o geceyi.


 Beni en çok rahatsız edense küçücük kız çocuklarının aşırı makyaj ve kıyafetlerle geceye katılması oldu. Şöyle nette dolanınca da en çok beğenilen fotoğrafların bu çocuklara ait olduğunu gördüm malesef. İlk ve ortaokul çocuklarından bahsediyorum. Aşırı dekolte, aşırı makyaj, aşırı saç-baş....


 Bu minik delikanlı ise Devril'le benim yolumu çıktı, fotoğrafını çekmemizi istedi. Çektim, gösterdim. 2 kare çekmiştim. "Başka yok mu?" dedi. Yok deyince de yeniden çekmemi istedi. Adını sordum ama o kadar hızlı gitti ki yanımdan gürültüde anlayamadım..

 Sadece küçücük bir kısım. Up uzun yol boyunca durum böyle...



Yorumlar