Deniz istedi gevrek yaptık bu kez...


Hafta içi çocuklara patatesli poğoça ve kek yapmıtım. Deniz öğlenleri yemeğe geliyor sıcak sıcak arada iyi oluyor O'na. Ada'da ertesi gün okula götürdü.
Neyse karnı doyan Deniz "anne sen böyle her şeyi yapıyorsun ya. Bir gün de gevrek yapsan olmaz mı" dedi gider ayak. Eee olur....


Her ne kadar mutfak olayından hiç hazetmesem de  çocuklar nedeniyle genelde ev yapımına yönelirim. Nedendir bilmem çok sevdiğim gevrek yapımına hiç bulaşmamıştım. Zor değilmiş...
Poğoça yapan herkes çok rahat kotarır. Ben çeşitli tariflere baktım ama tesadüfen denk geldiğim Refika'nın Mutfağı videosu asıl yardımcım oldu. Çok güzel bir anlatımdı...



Tam buğday unu kullandım. Rengi kepekli gevrekler gibi oldu ve acayip doyurucuydu. Bir tanesi fazla geldi. Mutfak tartım olmadığından gramla belirtilenleri göz kararı yaptım....
1 paket kuru maya
2 su bardağı peynir altı suyu (bu arada peynir yapımına da el attık da)
1 çorba kaşığı şeker, tuz
Aldığı kadar un
Yarım çay bardağı zeytin yağı


Kuru maya ile peynir altı suyunu mayalanmaya bıraktım bir süre. Su ılık olacak. Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip hamuru yoğurdum. Un zaten klasik olarak kontrollü eklenmeli. Biraz sert bir hamur ama taş gibi de değil. O mayalandı iyice. Elimle tekrar yoğurup eşit bezelere ayırdım. 8 gevrek için 16 beze yaptım.
Her bir bezeyi  parmak inceliğinde rulo yapıp 2 bezeyi birleştirdim. Videoda çok güzel anlatılıyor. Ben o aşamayı çekemedim yaparken. Önce yukarıdaki gibi su ile seyrelttiğim pekmeze sonra da kavrulmuş susama buladım.


 Sonuç gayet tatmin ediciydi. Hele ki sanki hiç hamurişi yapmayan bir anneymişim gibi Deniz'in "Ada koş annem gevrek yaptı" deyişi muhteşemdi. Çayımızı demledik kahvaltılık hazırladık, öğleden sonra ziyafeti çektik kendimize. Babamız Ankara'daydı O tadamadı.

Cumartesiden beri de durup durup "senin gevrek güzeldi, doyurucuydu. Hiç kilo aldırmıyor, ondan yiyebilirsin" diye beni gaza getirmeye çalışıyor:))))

Yorumlar