Portakal likörü


Evett uzun bir aradan sonra merhaba. Havalardan mı bilmem bu ara yazasım gelesim hiç gelmedi.  Aslında faal günlerimdeyim. Ahşap yakmaya döndüm, kitap okuyup film seyrediyorum. Kuş evi yapıp boyadım. Dikiş denemelerine girdim falan...
Ama bir de işin fotoğraflaması var ki ev içi fotoğraf çekimi bana zor geliyor nedense. Öyle bekliyorlar bakalım....
Bir de epey bir zamandır yorumlarda ciddi azalma var. Nedenini çözemedim de bir isteksizlik yarattığı muhakkak...


Neyse efendim. Bu öğlen kalktım yaptığım likörleri fotoğrafladım. Nar ve portakal likörleri yapmıştım. Nar neredeyse bitecek. İçenler pek beğendi. Hatta bir arkadaşa misafirliğe giderken götürdük "hazırlardan lezzetli" yorumu aldık.
Bunlar da kendi ağacımdan portakallarla yapıldı.

3 litrelik cak kavanoza yaptım...
portakalı göz kararı doldurdum. Tartı ile almadığımdan tam ölçü veremiyorum. Yıkayıp kabukları ile kullandım.

2 su bardağı şeker
350ml etil alkol
kararınca su (bir oran vardı netten bulmuştuk. Hesaplayarak ekledik o kısmını)
Çubuk tarçın ve karanfil...

3 ay kadar karanlık bir yerde beklettim. Portakalları süzdüm ve yine cam şişelere doldurdum.
Tarifi bu siteden aldım. Ama benim ölçüler biraz değişti.


Yorumlar