Altın Küre Çelinc-2-

 BENİ ADINLA ÇAĞIR

Konusu; Beni Adınla Çağır'ın öyküsü 1983'ün yaz aylarında geçiyor. Kuzey İtalya'da ailesiyle kırsal bir bölgede tatilde olan Elio (Timothée Chalamet) günlerini kitap okuyarak, kız arkadaşı Marzia'ya (Esther Garrel) zaman ayırarak geçirmektedir. Arkeoloji profesörü babasına çalışmalarında yardımcı olmak üzere oraya gelen Amerikalı doktora öğrencisi Oliver (Armie Hammer), Elio'nun hayata bakışını tamamen değiştirir. 1983 yazı, Elio'nun hiçbir zaman unutmayacağı bir yaz olacaktır.


Film izleyeceksem  ve aklımda belli bir seçenek yoksa İtalyan ya da Fransız filmleri ilk tercihlerimdir. Müzik, atmosfer, karakterler....bilmiyorum işte genelde seyredip de keyif almadığım yok sanırım. Beni Adınla Çağır (Call Me By Your Name)  bu anlamda 10 numara benim için. O mekanlar, mutlaka gitmeliyim bir gün oralara.

Film eşcinsel bir ilişkiyi anlatıyor.  İzledikten sonra film hakkında yorumlara baktım da ağırlıklı olarak bu duruma vurgu yapılmış. Doğal olarak eleştiriler de (filmi izlemeyin noktasında)  epey var. urada söz  konusu olan 17 yaşında bir genç. Yani romantizmin doruklarında olması gereken bir yaş. Ama ben romantizmin dozunu o kadar etkileyici bulmadım. Bu temada Brokeback Dağı filmini çok daha başarılı bulmuştum açıkcası.


Filmdeki anne  ve baba karakteri ise konudan bile absürttü. Yani ülkemiz koşullarına göre. Acaba kaç baba oğlunun karşısına geçip " içinden geldiğini yaşa" diyebilir. Ki ikisini tatile de gönderdiler....

Oskar adayları arasındaki film ayrıca Sydney Film Festivali’nde İzleyici Ödülü de almış...

Yorumlar