Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi





Bu güne kadar okuduğumm en ilginç kitaplardan biri Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi. Kitap yaklaşık 500 sayfa ama başladığı zamanda bitiyor. Aradaki onca sayfada ise neredeyse 200 yıl geriye gidip bugüne dönüyoruz sık sık.

Kimler yok ki kitapta. Saymayı deneyen var mı bilemiyorum. (Şimdi yazarken meraktan baktım. Bir yerde ünlüler hariç 306 karakter yazıyordu) Bu kadar çok karakterin ve mekanın olduğu hikayede yazar, bir kez bile teklememiş, olayları karıştırmamış. Ve okurken de o kadar rahat keyifli aynı zamanda.

Kitabın kahramanları hem birbirinden bağımsız zaman ve yerlerdeler hem de bir şekilde bir bağları var. Ne bölüm ve ne kısım. Sanki çalakalem yazılmış gibi ama aynı zamanda zeka fışkırıyor. Bir ara "acaba nerede bağlanacak bu kitap" diye sıkılsam mı diye bile düşündüm ama sayfayı çevirip de sona geldiğimde "nasıl yani bitti mi?" dedim sesli olarak.

Öyle bir kitap işte. En azından bana göre.

Yorumlar