Kudret narı yağı


Kudret narını birkaç yıldır annem terasıda saksıda yetiştiriyor. O genelde midesi için yararlı diye az yağ içinde bekletip tüketiyordu. Önceki yıl ele sürmelik hazırlamış, bize de vermişti. Çocuklar ve ben  tüm kış nemlendirici olarak kullandık bu yağı. Ve çok çok memnun kaldık.

Ben havalar soğudu mu kurumaya başlarım hemen. Hatta biraz serinledi ya hemen bacaklarım kuru kuru oldu, topuklarım çatladı bile. Malesef çocuklarımın da cildi sorunlu. Hele Ada, o aşırı soğuklarda el bileklerinden aşağısı yanık gibi oluyor. Hem doktora giderek çeşitli kremler kullandık hem de bilinen kozmetik ürünlerini ama hiçbiri tam yarar sağlamamıştı.
Geçen kış o en soğuklarda bizi kudret narı yağı kurtardı. Ciddi ciddi üçümüz de düzenli yağlandık:)))
Olgunlaşmış kudret narını zeytinyağında birkaç ay bekleterek hazırlıyoruz. Biz memnunuz belki işine yarayan olur diye paylaşmak istedim.
 Bu yıl en de dikmiştim hatta yukarıdaki gibi lmuşlardı. Malesef yandaki inşaatın attığı molozlardan 7 kök kurudu. Bu yıl yine annem yapıvermiş bana.

 

Yorumlar