Tungsten Dayı


Tunsten Dayı okuduğum en ilginç kitaplardan biri. Oliver Saack aslında bir nörolog. 1933 doğumlu Sacks'ın annesi ve babası da doktor. Hatta 18 kardeş olan annesinin tüm kardeşleri okumuş. Kimi fizikçi, kimi kimyager, kimi doktor...Sacks'ın annesi daha O 4-5 yaşlarındayken maddelerden bahsetmeye başlamış. Evlerinin bahçesindeki kulubede kurduğu laboratuvarda deneyler yapıp kendine kimsayal bir dünya yaratmış...

Böyle bir kitabı seveceğimi hiç düşünmezdim. Sonuçta içi yoğun olarak maddelerle, deneylerle, maddenin yoğunluğu ile dolu. Sadece kimya da değil. Elektrik konusu mesela, ampüller. Sonuçta kitaba ismini veren Dave dayısı (Tungsten dayı)  bu konuda çalışıyor ve üretim yapıyor. Bir başka dayısı soğuk elektrikle ilgileniyor. En büyük hayali kimya konusunda buluşlar yapmak iken birden herşey bitiyor. Kitapta bu durumu "kimyanın artık 18yydaki kadar masum olmaması" olarak açıklıyor. Çünkü ilk atom bombasını yaşamış, onun etkileri görmüş ve artık kimya eskisi kadar cezbedici değil Sacks için....

Ben kitabı sevdim. Hatta Ada'ya verdim ki okur umarım. Çünkü okulda gördükleri kimyaya destek olacağını düşünüyorum bu kitabın. Dili akıcı, anlatım güzel ve eğlenceli. Benim gibi kimya fakiri bile çoğu şeyi anladı o derece....

Yorumlar