Sen Bana Mevsimlerden Söz Et


""-yoksa bana geleceği görmek mümkün mü demeye çalışıyorsun?
-geleceği ve geçmişi.
-geçmişimizi hepimiz biliyoruz. bunda ilginç olan ne?
-benim sözünü ettiğim geçmiş, geçmişten ve diğer bütün geçmişlerden önceki geçmiş. yoksa insanın tek bir hayat yaşadığına inanacak kadar saf mısın? doğuyorsun, ölüyorsun, hepsi bu mu? hayır. doğarsın, ölürsün, doğarsın, ölürsün... sonsuza dek.""
........................................................

Okuma Şenliği için isminde emir olan bir kitap okumam gerekiyordu. Kütüphanenin raflarında dolanırken seçtim Sen Bana Mevsimlerden Söz Et kitabını. Kitap hakkında hiçbir fikrim olmadan. Gilbert Sinoue'nin kitabı tam anlamıyla insanı kendine çekiyor. Çok ilginç bir konusu var;
Arjantin'li zengin ve yakışıklı Ricardo tam da kendisi gibi zengin ve güzel Flora ile evlenecekken kabuslar görmeye başlar. Kiminde hiç tanımadığı bir kadınla sevişmektedir kiminde depremde ölmekte....O hiç tanımadığı 3 bin yıl öncesinin hayaletinin peşinden gitmeye karar verir. Hiç kopmam dediği malikanesini, topraklarını satar ve Yunanistan'a yola çıkar...

Felsefe, tarih, arkeoloji, doğa, aşk....Bir çok konu çok güzel harmanlanmış ve başı sonu muhteşem bir kitap çıkmış ortaya...

""Bir dakika, bir saat, bir gün... bunlar kent insanının kavramları. sen bana mevsimlerden söz et! zamanın tutsak yaşayanlarca uydurulmuş bir yanılsama olduğunu bilmiyor musun?""

Yorumlar