Ev yapımı dondurma

 Dondurma sevmeyen insan sayısı azdır sanırım. Ki ben sevmeyen bir çocukla tanıştım ve çok şaşırmıştım. Biz ma aile severiz dondurmayı. Haliyle de alıyoruz yaz-kış. Dondurmaların içindeki katkı maddeleri de malum. İnsan alıyor ama bir taraftan da kendini suçlu hissediyor. Aldığım kilo bir taraftan, yabancı maddeler diğer taraftan...

Bir kaç yıl önce saleple yapmıştım bir kaç kez. Salep hem pahalı hem de her yerden alamıyorsunuz. Tatil öncesi nette aranırken şu tarife denk geldim. Pratik geldi hemen denedik çocuklarla. Çikolatalı ve naneli dondurma yaptık. Nefis oldu....

Ben 1 litre süt kullandım. Sütü kaynattıkan sonra 1 su bardağından az şeker ekledim. O da eriyince 1 silme çay kaşığı karbonatı ekleyip ayran kıvamına gelene kadar karıştıra karıştıra pişirdim. Vanilya eklemedim ben. Pişince ikiye ayırdım birazına kıydığım taze naneleri biri de de 1 kalıptan (80gr.) biraz az bitter çikolatayı ekledim. Blendırdan geçirip dondurucuya attım. Karıştırmaya gerek yok. Ev halkından tam puan aldı bu dondurma...



Yorumlar