Sineklerin Tanrısı


Ne zamandır okumak istediğim ama bir türlü denk gelmeyen bir kitap Sineklerin Tanrısı. Kitabı bir heves elime aldım ama o da ne tam bir çocuk kitabı. Devrim sordu "kitap nasıl" diye. Ben de çocuk kitabı olduğunu söyledim ona:))) Nasıl sıkılarak okudum ilk gün anlatamam. Yine de kolay okunduğundan hızlı gidiyor. Neyse işler daha sonra değişti. Konu ilerlerikçe pek de çocuk kitabı olmadığını anlayıp merakla sarıldım kitaba:)))

Savaş sırasında güvenli bir yere götürülmekte olan çocukların uçağı bir ada üzerinde saldırıya uğrar ve düşürülür. Başta bir çocuk kitabı havasında lider seçilir, görevlendirmeler yapılır. Günler ilerledikçe çocukların içindeki vahşilik açığa çıkmaya başlar. Sadece bir akran zorbalığı değil tabiki bu vahşilik. Çocuk bile olsalar içlerindeki öldürme, saldırma gibi ilkel dürtüler açığa çıkmaya başlamıştır. "çocuklar melektir" tezini gayet iyi çürütüyor kitap bu noktada. Hatta Jack karakteri tam bir diktatör portresi çiziyor....

Yani kısacası okunmalı bu kitap. 


Yorumlar