Çikolatalı kek


Dışarıda inanılmaz bir yağmur var. Şu anda sokakta olmak durumunda olanların işi cidden zor. Umarım herkesin sığınacak sıcacık biryeri vardır....

Bu ara bloğumu epey boşladım sanırım. Eskiden günlük olarak yeni yazı koyardım şimdilerde pek üşeniyorum. Haftada 3 gün spora gitmeye başladım. 2. ayımdayım. Fena gitmiyor gibi. Geçen ay akşam seanslarına gidiyordum bu ay sabah gidiyorum. Sabah önce yürüyüşümü yapıp oradan spora gidiyorum. Eve hızla gelip çocukların öğle yemeğini hazırlıyorum. Ortalığı toparla derken gün bitiyor nerdeyse. Şöyle bir nette gezinip çıkıyorum ben de...Neyse bugün evdeyim bir kek tarifi paylaşayım o zaman...


Geçen hafta Deniz'in isteği ile yapmıştık bunu. "Anne hani sen şöyle çikolatalı yumuşak bir kek yapmıştın ya ondan yine yapsana" diyen minik, ne kadar eşşeklik etse de kırılamıyor:)))

4 yumurta, 1 su bardağından az şeker (ben şekere hep cimriyimdir. Ev halkı alıştı  sanırım kimse kekime tatsız demiyor) Yarım su bardağı sıvı yağ (genelde fındık yağı kullanırım keklerde) kabartma tozu, 1 su bardağı süt, 80 gramlık bitter çikolata, 2 çorba kaşığı kakao, aldığı kadar un

İlk önce süt ve kırdığım çikolatayı benmari usulü erittim ki birazcık soğusun.....
Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Önce sıvı malzemeleri sonra kuruları ekliyoruz. Birbirine yedirdikten sonra yağladığımız kalıba döküyoruz. Ben büyük yuvarlak borcamda yaptım. 180 derecede, ilk 20 dakika kesinlikle fırın kapağını açmadan pişiriyoruz.
Bu arada 1 su bardağı süt ve yarım paket çikolatayı yine erittim ben. Kek piştikten sonra sıcakken bu karışımı kekin üzerine gezdirdim. Deniz'in istediği yumuşaklığı da sağlamış olduk böylece...


Yorumlar