İyi yıllar diyememek.....


Ben şöyle bir geriye bakıyorum da 2015 kesinlikle berbat bir yıl oldu. Benim açımdan iyiydi. Çocuklarımın sağlıkları iyi, eşimin güzel bir işi var, arkadaşlarım var geziyorum, spora gidiyorum. Dolabım dolu, tencerem kaynıyor...

Ya diğer insanlar......

Milyonlarca insan para kazanmaya çalışanların başlattı savaşta evlerinden göç etmek zorunda kaldı. Onlarca bebek, anne, çocuk, baba buz gibi sularda yaşam savaşı verirken boğuldu...Türkiye'de ya da başka ülkelerde binlerce insan bu soğukta sokaklarda yaşıyor. Daha bugün haberlerde vardı. İstanbul'da bir evde (pardon bodrumda) 20-30 genç insan leş gibi yataklarda yatıyordu. Kim ister böyle bir yaşamı. Ben görmüştümm burada fayasnçıda asgari ücretin altında bir genç çalışıyordu. Konuştuk biraz ülkesinde üniversite öğrencisiymiş.

Hani çoğumuzun aşağıladığı o Suriyeli çocuklar mesela İngilizcede bizden daha iyiymiş. Öğretmenlerden duydum. Ama bizim okulda bir öğretmen o çocukları "sizi burada misafir ediyorsunuz siz konuşuyorsunuz" diye aşağılamış. Deniz anlattı çocuk bile rahatsız olmuş. "Anne hiçbirşey yapmadılar öğretmen bağırdı" dedi.

Bir de Doğu'da yaşanan savaş var ki sesi malesef buralara kadar gelmiyor. Benim mantığım almıyor. PKK varsa o mahallelerde biliyorsan, gir-çıkar-al....Ne diye tüm mahallenin üstüne bomba yağdırıyorsun. Bir dolu çocuk öldü. Empati kurmak lazım. 19 gün sokağa çıkamıyorsunuz. 19 gün çocuğunuza ne pişireceksiniz? Bir annesiniz, çocuğunuz aç... Okulları kapattılar. Orası da Türkiye burası da. Benim çocuğum eğitimini alıyor,  sınavlarına giriyor. Hatta yılbaşını kutluyor. Ya oradaki çocuk...Teog bile yapılamadı. Nerde fırsat eşitliği, nerde çocuk hakları??? Oradaki okullara askerler dersimiz itaat yazıyorlar:(((


Empaki kurmak lazım. Benim şehrimde savaş yok dememek lazım. O minicik bedenin soğuk taşta yattığını görüp de "ıyy ne pis çocuk" dememek lazım. "ben iyi olayım da" dememek lazım. Malesef ben etrafmda bunu diyenleri görüyorum...


Kendi adıma iyi bir yıl geçirdim. Ama ben 2015'ten nefret ettim.............

Yorumlar