Anne elinden erişte.....


 41 yaşındayım ama sağolsun annemin bir eli hala üzerimde. Her zaman hepimize destek olur:)))

Kış için onca şeyi yapıyorum ama işte şu hamur açma olayını hiç beceremedim. Çok da üstüne düştüm sayılmaz ya bir iki denemem tam bir fiyasko:))) Annem bu yıl erişte yapmış bana da yapmak için geçen hafta bize geldi. Yayıldık balkona pek güzel oldu..Bir gün de kızkardeşime gidecek bakalım. Anne eli değdi mi çok güzel oluyor.

Malzemelere gelince, 10 yumurta (yumurtalarım küçüktü) 1 su bardağı süt, yumurtalar kadar su, aldığı kadar un. Yumurtaları önce bir kaseye kırın ki aynı miktarda su katılmalıymış hamura.  Hamuru güzelce yoğurduktan sonra biz azıcık dinlerdirdik. Aslında gerekmezmiş ya annem Ada ve Deniz'e o arada öğle yemeği için gözleme yaptı bir de...

Açılan hamurları temiz bir çarşafın üzerine serdik. Kurumaya başlaınca tersini çevirdik. Birkaç kez çevirdik biz. Daha sonra da ince ince kestik. Öğlene kadar bitmişti hepsi. 


Ben bu şekilde tepside 5 gün daha ev içinde ara ara karıştırarak havalandırdım eriştemi. İyice kurusun ki kışı rahat çıkarsın....

Yorumlar