Salçam da hazır.....

 Kış hazırlıklarında beni en korkutan tarhanadır  ikincisi de salça. Salçam bitti nihayet. Tarhanayı ise dün annemde mayalanmaya bıraktık...

İstanbul'da yaşarken salçamı annem yapardı hep. İzmir'e yerleşince artık anneme bu işi yaptırmak bana ters gelmeye başladı. 1-2 yıl marketten aldım ama sonra "ne yani ben bu işi yaparım" diyerek kendim hallettim hep. O dönem çalıştığım halde o kadar da zor gelmedi. Tek sıkıntı işte domatesler eskisi kadar güzel değil artık...

Neyse 25 kilo domatesten yaptım ben. Fazla salça seven bir aile değiliz. Onun yerine bol bol şişe domatesi yapıyorum. Domatesleri iyice yıkayıp süzdükten sonra kabukları ile iri iri doğruyoruz. Biraz çürümeye bırakıyoruz biz. Aslında 2 gün falan böyle tuzlu olarak bekletiyorduk ama bu yıl annemin terasında yaptım o yüzden işi biraz hızlandırdık. (Benim evin önü kazılıyor malesef çok toz var. Salçalarım temiz olsun diye mekan değişikliği oldu)

Yarım gün beklettikten sonra önce robottan çektik daha sonra da ben süzgüden geçirdim hepsini ki çekirdek kötü posa kalmasın salçada. Tepsilere döküp kurumaya bıraktık. 3 günde salçam hazır...



Yorumlar