Cidden fırından yeni çıktı....

 



 
Dün akşam Denizli'den eşimin kuzeni geldi. Bugün birlikte bir güzel Kemeraltını gezdik. Onun alacak hediyeleri vardı, bende karne günü geliyor yeğenlere, benikilere birşeyler aldım. Özgül noterler toplantısı için kaldı Alsancak'ta. Ben tüm alınanlarla eve girdikten sonra esti hadi akşama birşeyler yapayım diye kalkındım. İlk niyet revaniydi. Dur yanına kek de yapayım her zaman yenir, eee tuzlu ne olacak deyip poğoçaya çevirdim yönümü. Kurabiye.....1.5 saatten kısa sürede hepsini bitirip pişirmiş oldu. Valla kendimi aştım bugün. Üstüne patlıcan yamağum da hazırlandı pişiyor şimdi.

Kahvemi aldım netle büyük buluşmamı gerçekleştiriyorum. Ben bunları tepsiden çıkartıp koydum, Ada "anne yiyebilir miyim/" deyince bugünkü blog yazım da  sıcacık patatesli poğoçalar olsun dedim....

1 paket kuru maya, 1.5 sb ılık su, kabartma tozu (annemin bir komşusunda yemiştim. Maya ve kabartma tozu ile yapılan poğoça puf puf oluyor.) tuz, 1 kaşık şeker, yarım su bardağı zeytinyağı, 3 kaşık yoğurt, yumurtanın akı (sarısı üzerine) aldığı kadar un

Ilık su ile mayayı 5 dakika kadar birlikte beklettikten sonra önce sıvı, sonra toz malzemeleri karıştırarak hamurumu yoğurdum. Vaktim olmadığı için ancak 20dk kadar mayalanma süreci sürmüştür. Hamurdan parçalar koparıp haşlayıp tuz ve karabiberle birlikte ezdiğim patatesleri içine koydum. Benim küçük soğan sevmediğinden patateslilere pek koymuyorum. Aslında soğan çok yakışıyor patatese....Bu kadar kısa sürede özensizce yaptığım poğoçalar geçen özene bezene yaptıklarımdan kat kat güzel oldu. Şans:))))

Bu arada asıl niyetlendiğim revaniye aceleden kabartma tozu koymayı unuttum. Daha fırına vermeden aklıma gelince ekleyip kaşıkla karıştırım. Pek kabarmadı, tadı iyidir umarım:(((

Yorumlar