Kadifekale...


Cumartesi günü Eğitim-Sen3 No'lu şubenin düzenlediği bir tarih gezisindeydik. Çook ama çok bilgilendirici oldu. Arkeolog Ahmet Uhri'nin verdiği bilgilerle o kadar bilgilendik ki anlatamam. İnsan her gün gezdiği, önünden geçtiği yerleri bilmiyor aslında. Yaşadığım şehri turist gibi gezmek başka güzel. Tabiki bizimki küçük bir kısmıydı ama hiç olmamasından iyidir...

Yukarıdaki teyze Kale içinde el emeği kilemleri yapanlardan biri...


Kaleden İzmir'e panoramik bir bakış.....Aslında Kadifekale'ye tripotla çıkıp şu fotoğrafı daha iyi çekmeli bir ara...

İzmir 70 milyon yıl önce oluşmuş. İlk insanların görülmesi ise 100 bin yıl önceye dayanıyormuş. İzmir'in ilk kurulduğu yer ise Bayraklı'daki tepehöyükmüş. Daha sonra Büyük İskender bir gün Kadifekale'de bir ağaç altında uyuduğunda rüyasında periler ona İzmir'i buraya kurmasını öğütlemiş. İskender'de Apolllon tapınağına giderek danışmış bu durumu. Oradan kendisine " İzmir'i buraya taşırsan İzmir'li 3-4 kere daha mutlu olacak" yanıtı verilmiş. Ve İzmir Kale'den itibaren kurulmuş.

Bu mutluluk ticari anlamda. Bize Ahmet Bey'in tepeden gösterdiği bir görüntü var ki..Sahile yakın camiler bir yay oluşturuyor ve bu yayın için iç limanmış. Zamanla dolmuş sahil. Yani deniz bugünkünden epey içeride aslında...

20 yıldır süren davalarla epey bir ev istimlak edilmiş, süren davalar da varmış. Hatta burada bir anfi tiyatro olması beni epey şaşırttı. Onun bilgi ve görüntüleri yarın...Tepeden aşağı kadar yer yer sur duvarlarını görmek de mümkün..


Gezi grubumuzun bir kısmı... Elinde yeşil mont olan sakallı bey Ahmet Uhri...
Oğluşları, Devrim'i çektim yine benik tek kare fotoğrafım yok...


Kale kapısı...


 Kale içindeki sarnış.  Uzum zaman burada Mardinliler midyecilik yapmışlar. Midyeleri bu sarnıçta hazırlamışlar. Benim için yeni bir bilgi İzmir'in midye ticareti Mardinliler'in elindeymiş...


Ne kadar dar bir merdiven ve ev girişi...



İlk karedeki teyzenin yaptığı bu işte. Renklere bayıldım ben...

Yorumlar