İzmir'deki kazılar, antik tiyatro.....


Tarihi yerleri gezmeyi oldum olası çok sevmişimdir. Hatta üniversite sınavına hazırlanırken sadece arkeoloji yazacağım diyordum. Ama sonra Türkiye'de bu mesleğin ne kadar değerli! olduğunu düşünerek vazgezmiştim....Sonuçta biraz araştırırsanız yerin altıntan tarif fışkırıyor ama kazıların çoğunu yabancı arkeologlar yapıyor. Özellikle benim sınava girdiğim zamanlarda öyleydi. Bugün Türk arkeologlar daha ortadalar neyseki...



Kadifekale eteklerinde ortaya çıkartılan Roma dönemine ait antik tiyatronun keşfini okumamıştım ben daha önce. Cidden büyük birşey bu. Yalaşık 20 bin kişilik bir tiyatro olduğu düşünülüyormuş. Yukarıda gördüğünüz kare tiyatronun sahnesi. Şimdilik üst kısmı çıkmış ortaya. 2-3 metre daha kazılarak sahnenin durumu ortaya çıkartılacakmış...

Bu arada yukarıdaki kareye o dönemde evlerin olmadığını ve denizin daha yakın olduğunu düşünerek bakın. Ne muhteşem bir manzarası varmış tiyatronun.....


Fotoğraf çekerken zaman zaman arkeoloğumuzun sözlerini kaçırdım ben. Kötü öğrenci. Netten yaptığım araştırmalara göre;  İlk kez 1665 yılında Fransız seyyahı Monconys tarafından tespit edilmiş, 1912 yılında ise Avusturyalı Otto Berg ve Otto Walter tarafından kazı yapılmış. Bundan sonra da hiç dokunulmamış.


En solda sahne ve basamak basamak oturma yerleri de açığa çıkartılıyor....


Nette bulduğum temsili bir kare....

Yorumlar