8 Mart.....



8 Mart Emekçi Kadınlar Günü...8 Mart 1857 yılında ABD'nin New Yark şehrinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda 129 kadın işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine 10.000'i aşkın kişi katıldı. 1910 tarihinde Kopenhag'da  2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında (Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı) Clara Zetkin, tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart'ın "Internationaler Frauentag" (International Women's Day - Dünya Kadınlar Günü) olarak anılması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi.

Okuldaki tarih dersimizde en büyük övünçlerimizden biriydi "Kadınları seçme ve seçilme hakkını veren ilk ülkelerden biriydik" Bugün gelinen noktada kaç kadın mecliste, kaç kadın kendi istediği partiye oy verebilir peki......Sadece seçme hakkı mı? Yaşama hakkı bile kalmadı ülkede kadının. Her gün en az bir kadın erkek terörünün mağduru. Ülkenin başındaki siyasetçiler konuşmalarıyla, getirdikleri (getirmedikleri) cezalarla bu terörü sonuna kadar destekliyorlar hatta....

Pek çok kadının bile desteklediği bir terör bu. Taciz gördüyse haketmişti....Hatta ben lise zamanından anımsıyorum.  Bir kız arkadaşımız kadının haklarının olamayacağını savunuyordu şiddetle. O zamanlar bile kabul edemeyeceğim birşeydi ki. Bugün. Bu yaşta bir kadının tüm yaşanmışlıklarının üstüne "kadının hakkı yoktur. Kadın dayak yemişse haketmiştir" demesine tahammül edemiyorum.

2 oğlum var benim. Evde annelerine çiçek getirmese de her zaman ev işlerine yardım eden bir babayla büyüyorlar. Ama yine de okul çevreleri, arkadaşları...Cehalet o kadar yoğun ki. Kızım olmasa da korkuyorum geleceklerinden. Okumayan, sorgulamayan, araştırmayan bir nesil geliyor malesef.

Yorumlar