Küçük Şeylerin Tanrısı



Küçük Şeylerin Tanrısı...Okuma Şenliği için ödüllü kitap arayışımda denk geldim kendisine ve çok çok sevdim...

Gereksiz masraf olduğu gerekçesiyle okutulmayan, babasının dayağından ve baskısından kaçan Ammu ile tanışıyoruz kitapta. Baskıdan kurtulurum umuduyla yaptığı evlilikte de dayak peşini bırakmaz Ammu'nun. İkiz çocukları ile baba evine geri döner ama bir insan olarak bile görülmez orada..

Kitap Ammu'nun kızı Rahel'in ağzından anlatılıyor. Sürekli geri dönüşler olmasına karşın çok rahat anlaşılan bir dili var. Ben edinmeden önce kitapla ilgili bazı yorumları okumuştum. Genelde başlarının ve aile soy ağacının anlaşılamamasından şikayet ediliyordu. Ama ben böyle bir sorun yaşamadım açıkcası. Dedim ya çok sevdim bu kitabı...
Ammu, Rahel, Estha ve Velutha....


"Rahel gelene kadar Estha'nın kafasının içi dingindi. Ama Rahel gelirken, geçen trenin sesini ve trende pencere kenarında oturunca insanın üstüne düşen ışığı ve gölgeyi de getirmişti..."

"Çocukların basit, doğru bildiğinden şaşmayan bilgelikleri..."

"Ne yaşlıydılar. Ne genç. Ama yaşanabilir, ölünebilir bir yaşta."

Yorumlar