Domates zamanı....


Benim en korkulu kış hazırlıklarımdan biri olan şişe domatesi olayını hallettik bugün. Diğeri tarhana...Farkındasınızdır bu yıl pek domates yok. Pazarlarda oldukça pahalı, baktık ucuzlayacağı yok bu sabah abim ve Devrim hale gittiler toplu olarak aldılar domatesleri. Bugün 50 kilo kadarcık domates doğradım!! Bakmayın fotoda Devrim'in eli olduğuna konu mankeni oldu...

Neyse ben kabuklarını soyup doğradım, Devrim pişirdi, arada çocuklar yardım ettiler şişe domatesi işini hallettik. 3 kova kadarda salça için domates doğradım. Ben hala eski usul salça yapanlardanım. Domatesi yıkayıp, kabukları ile doğruyorum. Tuzluyorum. Bekliyor bir süre kıvama gelince de süzgüden geçirip, güneşte kurutuyorum. Yarın da anneme gideceğim tarhanamı karacak. Sonrasında evde mayalanıp, kurutulacak. İşte o kurutma aşaması yok mu? Öveleyip dur hiç sevmiyorum ama çocuklar işte.....

Yorumlar