Devrim kulesi dikildi.....


Devrim vidaları takarken ben de iple gerginleştirerek sabit tuttum demirleri...




Bizim tarlada kendin yap projelerimiz hiçççç bitmeyecek. Demiştim ya tarlada bir kuyumuz var ama kuyudan tek tek kovalara su doldurup ağaç sulamak zulüm illa ki. Ben artezyen deyip duruyordum ama iş artezyenle bitmiyor onu çalıştıracak elektiriksiz birşeylerde gerekli. Devrim de kendi projesini yaptı!!!

Fotoğraflarda gördüğünüz 6 metrelik kule 2 haftalık çalışmayla dikildi. Geçen hafta kaynak yapmıştı aslında ama tam arabayla kaldıracakken puf yıkıldı bizim kule. Tüm günlük emek parçalandı yani. Bu hafta bu kez vudalama yapıldı. Kaldırması öyle kolay sanmayın demirler çok kalın. Sağlam olması gerekli. Bu kez önce bir tarafını kaldırdık. Devrim vidaları halletti ben de iple çeşitli açılardan gerdirerek deliklerin denk gelmesini sağladım. Sonra da ayaklarına ve etrafına beton döktük. Ama ne yorulduk anlatamam. Hiç sevmem harç karmayı iş çabuk bitsin diye harç bile kardım yani...

Şimdi bu kulenin tepesine bir pervane konacak. Onun bir altına tulumba. Rüzgar tulumbayı çalıştırıp depoyu dolduracak. Proje bu. Tutarsa bilgilendiririm...

Yorumlar