Aziz Nesin





Okuma Şenliği'nin bir maddesi de bir yazarın en az bin 200 sayfa kitabını okuma idi. Ben önce Vedat Türkali düşünmüştüm ama pek çok kitabını okudum. Sonra sahaflardan Aziz Nesin kitapları alınca yazarım netleşmiş oldu. Ne çok kitabını okumamışım....Bunları şenlik için bitirdim daha da var aldığım. Onları da okumaya devam....

Ölmüş Eşek;
Beyin denilen şey işte budur! Beyin, insan bedeninde, badmcikten, körbağırsaktan, yirmi yaş dişlerinden daha yararsız, hatta zararlı bir organdır. Kafatasının içinden çıkarıp atmak olanağı bulunmadığından, uyuşturarak çalışamaz duruma getirmek gerekir ki insan mutlu yaşayabilsin. Kafatası içinde oluşan beyin adlı bu urun, sahibinin başını belaya sokmaktan başka bişeye yaramadığı görülmüştür.....

Şimdiki Çocuklar Harika;
Zeynep ve Ahmet adlı 5. sınıfa giden iki çocuğun mektuplarından oluşuyor kitap. Ama ne kitap...2 tane oğlum  var. Zaman zaman yaptığım hataları farkedip özür bile dilesem de yine de büyük olarak ayrıcalıklarımın farkındayım. Kuralları koyuyorum, uyguluyorum ve deliyorum. Ama çocuklar kuralları ne derece ve ne zaman delebilir orası belli değil işte. Kitapta çok güzel anlatıyor anne-babaların bu iki yüzlülüğünü. Ne kadar geç okumuşum tatilde ilk iş çocuklara da okutacağım. Yeni gelince beni bir güzel uyarsınlar...

Maçinli Kıç İçin Ev;
 Kısa kısa hikayelerden oluşuyor kitap. Genelde yaşlı bir erkek, genç bir kız var....

Hayvan Deyip de Geçme;
Aziz Nesin'in, tanıdıklarının ve okurların başından geçen hayvan hikayelerinin anlatıldığı bir kitap. Kimi çok çok komik, kimi düşündürücü, kimine ise "yot canım bu gerçek değildir" diyor insan....

Poliste;
Aziz Nesin'in gözaltına alınıp sorgulanmasına neden olan Moskova gezisi dönüşü yaşananlar, gazete haberleri, tutanaklar var kitapta. Bir dönemi kendi ağzından okuyoruz. Güzeldi ama tutanaklarda tabiki zorlandım:)))

İnsanlar Uyanıyor;
Yine pek çok hikayeden oluşmuş keyifli bir kitap. 

Yorumlar