Serenad






Müziğiyle çok eskiden tanışmama ve sevmeme karşın yazar kimliği ile epey geç tanıştığım biri Zülfü Livaneli....İlk Leyla'nın Evi'ni okumuştum. Bloglar arası bir hediyeleşmenin bana tanıştırdığı bir kitaptı. Orta Zekalılar Cenneti, Kardeşimin Hikayesi ve Serenad....Livaneli, dili ve anlattığı hikayelerle mutlaka okunması gerekenler arasına girdi bile benim için...

Serenad öyle bir kitapki içinde milyonlarca bilgi var ve su gibi okunuyor. Hiç sıkılmıyorsuz, yorulmuyorsunuz bilgilerden. Konuyla ilgisi olmayanlar bile batmıyor gözünüze...Ben 3 günde bitirebildim ama gözlerim izin verse başından kalkmak bile istedim açıkcası. 14 yaşında erkek çocuğu annesi boşanmış Maya'nın, Almanya'da Nazi zulmunü yaşamış Nadia'nın, Ari ırk bir Alman olmasına karşın düşünebilen Max'ın hikayelerini merakla okudum. İlk kez Mavi Alay kavramıyla tanıştım. Bugün Seredan'ı dinledim google amcaya sorup....

Yeni bir kitap değil. Eminim pek çok kitapsever okumuştur bunu. Es kaza benim gibi atlamışsanız daha fazla ertelemeyin derim...

------------------------------

"Herkes aynı Allah'a dua etmiyor mu kızım, ha kilisede ha camide ne fark eder?"



"İktidar zulüm demektir. Hele denetleyen iktidar."

"Halk ancak örgütlü olduğu zaman etkili olabilir. Yoksa tek tek insanlar, zorbalık karşısından sinerler. Genel kuraldır bu."

 " Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama. Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru"







Yorumlar

  1. Serenad ne değerli bir kitaptır gözümde inanamazsınız. Kardeşimin hikayesi , Mutluluk ve Son Ada yı da listenize eklemenizi şiddetle tavsiye ederim.
    Livaneli'nin sihirli yazım dili hiç tükenmez umarım

    YanıtlaSil
  2. Zaten denk geldikçe tüm kitaplarını okumayı planlıyorum. Mutluluk'un filmini izlemiştim ama kitabından büyük zevk alacağıma eminim....

    YanıtlaSil
  3. Kardeşimin hikayesi kitabına dün başladım. Hızlı okuyorum. daha once de iki kitabını okumuştum. Leylanın evi favorimdir. Tiyatroda da izledim aynı hikayeyi iyiydi.

    YanıtlaSil
  4. Çok keyifle okumuştum ve çokta etkilenmiş üzülmüştüm.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder