Tarçın Kokulu Kız



Okuma Şenliği kapsamında bitirdiğim bir kitap Tarçın Kokulu Kız. Bir ara Can yayınlarının D&R'da 5 lira kampanyası vardı. O dönem epey kitap toplamıştım, bu da onlardan biri. Bekliyordu okumamı yani...

Neden bilmem seçip de almama karşın hep zor bir kitap diye yaz boyu ertelemiştim bunu okumayı. Okuma şenliği için önce filmi olan kategoride okumayı planlamıştım ama filmini bulamayınca okumadığım edebiyata kaydırdım. Elime alıp da okumaya başlayınca ise acayip sevdim. Amado'nun okuduğum ilk kitabı ama ne hoş bir dili varmış. O kadar kolay ilerledi ki kitap..... Ancak ismine aldanıp da kitap sadece hoş bir hatunu anlatıyor sanmayın. Kitap, 1925 yılında Brezilya'nın Bahia bölgesindeki Ilheus kentindeki seçimleri anlatıyor aslında. Kakao ticaretiyle giderek büyüyen Ilheus'taki gelişme sancıları da diyebiliriz belki....






Birde minik bir kitap alışverişim oldu. Daha önce de bahsetmiştim Gaziemir'de bulduğum ikinci el kitap satan kırtasiyeden. Oradan yukarıdakileri aldım hafta sonu. İzmir'de başka böyle bildiğiniz ikinci el kitap satan yerler var mı? Epey ekonomik oluyor böylesi alışveriş...

Yorumlar

  1. kitabı duymuşluğum var ama okumadım.bu yorumdan sonrada listeme aldım.bu arada ganimetler çok güzel.keyifli okumalar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder