Tutunamayanlar.....


Pinuccia'nın Okuma Şenliği kapsamında okudum bu kitabı da. Ama ne zor okudum...Edebiyatımızın önemli eserlerinden biri olarak kabul edilen kitabı daha önce okumaya niyetlenmemiştim açıkçası. Hani sıkılırım gibi geliyordu nedense. Devrim ödünç alıp okumaya başladı bir süre önce. Şenlik kapsamında da kitap sayfaları önemli olunca bir bakayım diye elime aldım.
Devrim'in (eşim) "kitabın ismi okuyamayanlar" olmalıymış lafları yüzünden çekincem tepe noktasında olsa da başlarda " Ne kötü değilmiş ki" modunda sevdim bile kitabı. Ama gel gör ki sayfalar ilerledikçe işler karıştı. Turgut arada ortadan kaybolup bin türlü insan daldı sahneye. Kaleci Gürkan kim? Sabri ne iş yapardı? diye defalarca dönüp dönüp baktım sayfalara....Okur yorumlarında gördüğü kadarıyla en çok eleştirilerden biri Selim'in şarkısının uzayıp giden açıklamalarına...Ki ben onları çok sevdim. Sonuçta okudum bitirdim kitabı....
Bilmiyorum genelde hep olumlu eleştiriler var. Ama çok yorucu bir kitap. Bir sayfayı geçen upuzun cümleler, sürekli konunun dağılması... Daha iyi anlamak için belki de bir daha okunmalı. Ama önümüzdeki 5 yıllık planımda yok. Belki daha uzun yıllar sonra.....

Yorumlar

  1. sen sıkıldıysan ben im gibiler hiç bulaşmaz:)))))))))
    Ben dili akıcı olmalı sıkmamalı diye düşünüyorum .

    YanıtlaSil
  2. Kitap akıcı değil. Ama ilgili yorumlara bakınca genelde hep beğenilmiş. O yüzden ben zorlanmışımdır diyorum...

    YanıtlaSil
  3. başucu kitabı gibi olacak.dingin anlarında okuyacaksın bu kitabı yoksa yazmışsın ya yoruyor!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder