.:

16 Eylül 2013 Pazartesi

Tarhana olayına girdim




Bence kış hazırlıklarının en zorudur tarhana. Zaten yıllar önce bir kez yapmayı denemiş, kurutma aşamasının zorluğundan bir daha bulaşmamıştım bu işe. Her yıl annemden geçiniyordum. Bu yıl büyüdüm ben artık deyip hadi dedim kendime.
Annem bu fikrimi bildiğinden kendininkini yoğururken benimkini de halledivermiş sağolsun....Daha sonra hamuru ben aldım mayalanınca da serip kurutma işini hallettim. Cidden zor bu iş.. 2 gün boyunca gidip gelip mıncıklayıp çevirip duruyorsun ki düzgünce kurusun. Sonra inceltme kısmı offf....Ben un eleğinde elemiştim, annem süzgüde de olurdu dedi. Tabiki un eleği kıvamına getirmek oldukça zahmetli. Annem öyle deyince kalan kısmı bıraktım:)) Büyük ve en küçük kavanoz un kıvamında, diğeri biraz irice....
Yorumları Göster:

12 yorum:

  1. Afiyet olsun kışın çok güzel olur.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Annem artık tarhanayı yaş olarak bırayor, birer pişirimlik buzdolabı poşetine koyup dondurucuya attı bu şekilde kullanıyor ve çok lezzetli oluyor benden söylemesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de koydum Fadiş. Ben de çok severim ekşimsi olur...Ama böylesi de seviliyor bizde iki türlü de yaptım yani...

      Sil
  3. çok severim ama hiç yapmaya yanaşmıyorum biliyorum ki sıkılıp ya da zorlanıp uyduruk yapıcam.benim annem de yapmaz kaldım bu sene tarhanasız artık hazır alcam.
    ellerine sağlık afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yapımı zahmetli ama tarhana da kışın en çok tüketilenlerden. Çocuklarda sevince mecburen denedim...

      Sil
  4. Bizde yaptık bitti çok şükür :) Eh artık kışın pişir pişir yemesi kaldı ,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. tebrik ederim imrenerek okudum:)afiyetle yiyin inşallah,ohhh mis gibi:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık bana da bir arkadaşım yaş getirmiş 5 pişirimlik yapıp attım buzluğa biz de zeyneple az biraz yapıp kurutalım dedik ama bir elimiz değmedi:))

    YanıtlaSil
  7. Ohh, gıpta ettim valla :) Ellerine sağlık Saadetçim..

    YanıtlaSil
  8. :)afiyet olsun şimdiden.tarhana zor ama muhteşem bir yiyecek.her eve girmeli.

    YanıtlaSil