Kış hazırlıkları.....

Kış hazırlıklarında beni en korkutan patlıcan oymaktır. Ama o kadar da güzel olur ki bunun dolması yapmasan olmaz... Dün sabahtan oydum 4 kilo patlıcanımı bir güzel terasa güneşe astım. Ama süprizzz. Önce toz fırtınası (ben bolkondakileri kurtarma telaşındaydım) Sonra fırtına karışık yağmur....Aklıma gelene kadar ıslanmışlardı.. Bakalım durumları ne olacak.

 Biberli domates turşusu yaptım dün bir de. Biri süper acı biri acımsı tatlı. Göz kararı biberleri yıkayıp doğradım. Domatesleri de soyup doğradım. Sarımsak ekledim. 1 litrelik kavanozlara 1 çay bardağı sirke ekledim. Ve tuz.. Beklesinler olsunlar bir güzel....

 Oyduğum patlıcanların içini atmaya kıyamam. Onları da tuzlu suda beklettikten sonra doğradım. Domates ve biber ekledim. Azıcık zeytinyağı da ekleyip kavurdum. İster böyle tüketin ister börek harcı yapın çok güzel oluyor. Bir kısmını dün börek yaptım bir kısmını da dondurucuya gönderdim....


Fasülyelerimi de cuma günü annemde halletmiştim. Ödemiş'ten geldi tazecik fasülyeler. Fasulyeleri de ben temizleyip ayıkladıktan sonra domatesle biraz pişiriyorum. Rengi dönene kadar. Soğuduktan sonra poşetliyorum. Kışın büyük rahatlık...

Sırada şişe domatesi var. Ki en büyük işim. Ne olur ne olmaz yeniden patlıcan oyulacak artık.

Yorumlar

  1. Afiyet olsun,ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık şeker. Afiyetle yeyiniz inşllah. Bende başladım yavaş yavaş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder