Bahçemden taze taze...


 Bahçeden taze taze tplayıp yemenin tadı hiçbirşeyde yok.
 Açıkcası bizim gibi kayalık ve eğimli bir arazide bahçede sebze yetiştirmek oldukça zor. Bir de su sorunu var. Yüksek buralar kuyu açılmıyormuş. Şebeke suyuyla yani tüm sulamalar. Hal böyle olunca astarı yüzünden pahalıya geliyor. Pek çok olmuyor bizim mahsulümüz yani..Ama Devrim o kadar seviyorki domateslerini, semizotlarını bana toplayıp yemesi kalıyor:)))
Dün az da olsa topladığım semizotlarından yemek yaptım. Çeriler sabah kahvaltısına, Ada bayılıyor bunlara...Böğürtlenler reçel olmaktalar şimdi...İlk pembemiz de olmuş....

Üzümümüz başka güzel ama. Deniz'in favorisi bunlar da. Geçen gün tam kızarmamış ama bir bağ koparmıştım. Sabah mutfakta görmüş "ben doğru mu görüyorum mutfaktakini" diye heyecanlı heyecanlı gelmiş yanımıza. O derece yani.....

Yorumlar

  1. Güünaydın canım ,seni en iyi ben anlarım sanırım , benim bahçemde de su sorunu var.Bizde taşıma suyu ile bahçeyi sulamaya çalışıyoruz. Üzümlerin çok hoş tadıda bir başka güzeldir eminim. Afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  2. evet ya paha biçilmez bir keyif

    YanıtlaSil
  3. Evet yaaa, bahçeden yemenin tadı da zevki de bir başka... Ama su gerçekten sorun size (bizde şebekeden bedava su)... Yüksek olunca su çıkmaz mıymış ki, bizim buralarda çıkıyor ama...

    YanıtlaSil
  4. Unuttum yazmayı... Yağmur oluklarının altına depolar koysanıza, Devrim akıl etmiştir aslında bunu ama....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su sıkıntısı yeraltı kaynaklarıyla da ilgili sanırım. Karşımızda otobüs garajı var denemişler. Epey dibe inmişler çıkmamış.
      Bu arada bizim evin arkasında tek tarafı yıkılmış bir dsu deposu gibi birşey vardı. Devrim onu tamamlayıp içinin izalasyonunu yapmıştı. Yağmur mazanı oluk ona akıyor. Bir de çeşme taktı o deposuna çok dolduğunda hortumla sulama bile yapıyor ondan.
      Banu bizim geri dönüşümler çoktur. 3-4 yıl olmuştur. Mutfağı yenilediğimde çift lavabo yaptırdım. Bir taraf direk bahçeye gidiyor. Yani mutfakta kullanılor su da büyük oranda bahçede. Çamaşır makinesi de balkondan dışarı akıyor:)) Evin her yanı borularla kaplı görsen...Hatta babaDevrimi abarttı işi (ki kabul yazın çok işe yarıyor) Duştan dıyarı ya bir delik açtı oradan da duvara sabitleyerek boru döşedi. Duş suyu da bahçede yani...

      Sil
    2. Devrimden kaçmayacağını tahmin etmiştim zaten :)

      Sil
    3. :))))) Böyle bir düzenleme yapmadan önce özellikle mutfak zor oluyordu bana. Her yıkadığım otun suyunu leyenle gidip bahçeye döküyordum. Çamaşır makinesinin suyu na da hiç kıyamam ben. Merdivenleri falan yıkarım onlarla

      Sil
  5. Afiyet, bal şeker olsun:))

    YanıtlaSil
  6. annemlerinde memlekette kocaman bir bahçeleri var ve her çeşit sebze meyve var.tadına doyum olmuyor dalından koparım yemenin,taze taze bahçeden getirip pişirmenin.o yüzden Devrim beyde denizde pek haklılar bu heyecanda..
    afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder