Arapsaçı.....



Ot festivaline gittikten sonra otlara bakışımızdaha bir değişti sanki. Devrim'le birlikte daha önce hiç denemediğimiz otları tatma olayına giriştik. Geçen hafta bahçeden madımak toplayıp yapmıştım keyifle yedik onu. Bu kezde arapsaçı deeyelim dedik. Pazardan aldık bu kez....
Rakıyı andıran kokusuyle öyle pek de tüketilen bir ot değil. Seveni çok seviyor sevmeyeni yanına yaklaşmıyor bunun. Neyse ben netten de şöyle bir baktı tariflere çoğunlukla etliydi yapılanlar. Bizde ot ve et karışmaz. Ben zaten sevmem eti. bundan vazgeçtim. Yumurtal yaptım.
2 küçük soğun ve bir baş pırasayı doğrayarak kavurdum önce. Daha sonra yıkayıp doğradığım arapsaçlarını ekledim (yarım kiloydu). Zeytinyağı ve bir çay bardağı kadar da su ekleyip pişirdim. En son yumurta kırdım üstüne.....

Eeee tarifi verdik yemeği beğendik mi. Eh işte.... Devrim yumurtalı kısımlarını ayıklayarak yedi:))) Benin içinse az yenecekse tamam ama doyumluk zor... Alışkın olmadığım bir aroması var. Fazla yemeye kalkanca ağır geldi. Ki ben otsever biriyimdir....

 Yabani rezene olarak da biliniyormuş arapsaçı. Faydaları da var illaki; Kökü idrar arttırıcı olarak kullanılıyormuş. Spazm giderici, safra söktürücü, iştah açıcı, bağırsak yumuşatıcı, gaz giderici özellikleri de varmış. Ayrıca kandaki üreyi düşüryormuş......




Yorumlar

  1. ege bu konuda daha mı şanslı ne ya da samsunda fazla mı şehirde kaldım herşeyi bilmiyorum bilemedim doğrusu ot festivalinin organizasyonunu sevmesem de pazarından gözlerim kamaşmıştı afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. madımakı temizlemek zor oluyor ama tadı güzeldi bende denemiştim.Arapsaçını da hiç duymadım ama olsa tadına bakardım ot sever olarak,afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım . otları ben de çok seviyorum. yıllar önce bu arap saçını rahmetli kaynvalidem yapmıştı o da ilk kez yapmış etliydi ik ve son tadışım oldu:))))
    ama ben öyle asla bir daha yemem demiyorum bir gün denk gelirse ustasından bir şans daha vereceğim:))))))
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder