susamlı un kurabiyesi....




Klasik un kurabiyesine kavrulmuş susam ekledim bu kez. Nefis oldu....
Malzemeleri; 1 paket margarin, yarım su bardağı pudra şekeri, yarım su bardağı nişasta (bugünlerde çoğu kurabiyeye kullanıyorum. Daha bir ağızda dağılıyor sanki) aldığı kadar un, yarım çay bardağı kavrulmuş susam....
Malzemeleri bir güzel yoğurdum. Bu kez dilimli şekil vermek istediğim için hamuru 2 parçaya böldüm ki daha rahat rulo yapabileyim. Yuvarladığım hamuru bıçakla dilimledim, 180 derece fırında pişirdim.

Yorumlar

  1. Eminim çok lezizdir.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. haklısın bu kez şekli şemali pek bir iyi oldu. Bazen toparlayamıyorum zor oluyor şekil vermek....

      Sil
  3. canım ellerine sağlık.geçen arkadaş yapmış nişastayla dediğin gibi ağızda dağılıyordu.ben hiç kullanmadım hep un...bakalım denicem nişastayı da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben uzun zamandır kullanıyorum nişasta. Bir de nişastanın daha yoğun olduğu düğme kurabiye vardır (bak epeydir yapmadığımı farkettim yazarken) o ayrı bir güzel olur...

      Sil
  4. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. tadı da goruntusu kadar nefıstır emınım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tam anlamıyla kurabiyeciyimdir. Ondan sanırım genelde iyi yaparım kurabiyeleri. Tabi bunun iyi olduğu söylenemez.

      Sil
  6. ellerine sağlık canım.çay içerken gördüm ve hemencik bir tane aldım.hımmmm mis gibi olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun o zaman....Belki yolunuz buralara düşerde karşılıklı çay içmek kısmet olur bir gün:)))

      Sil
  7. Nişasta ve margarin kıyırlığına çok ciddi katkıda bulunmuştur eminim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ikisi bir arada iyi bir ikili oluşturuyorlar.....

      Sil
  8. ablam un kurabiyesine bayılır bir dahakine susamlı deneyeyim,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Sevtap...şimdiden afiyet olsun size de

      Sil
  9. ellerine sağlık canım.

    Margarin yerine bir kez çiçek yağı ile denesene bloggerlardan cafemis denemişti sonuç olumluydu. eğer olursa çocuklara katı yağlardan yedirmezsin.(ilerisi için)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Margarini bir tek kurabiye de kullanıyorum zaten. Tuzlu da sııyağ kullanmıştım ama tatlıda hiç denememiştim. Deneyeyim ilk yapışta. Açıkcası benim de mümkün olduğunca kaçındığım birşey margarin. Teşekkür ederim:)))

      Sil
  10. çok hoş görünüyor eminim tadıda öyledir. Aslında böyle klasik tarifleri hep renklendirip, yeni tatlar ortaya çıkarmalı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder