hoşaf ve köfte...


Dün neşeli günler bloğunda hoşaf tarifini görünce hiç yapmadığımı farkettim. Bu da demek oluyor ki benim çocuklar hoşafı bilmiyorlar....Aslında ne serin bir tatlıdır, eskiden evlerimizde ne de çok yapılırdı.

Tarifteki meyveler evde olunca "hadi" deyip yapıverdim hoşafı...
2 elma, 2 armut, 2 şeftali, 1 sb şeker (orjinalinde 1.5 sb), çubuk tarçın...
Meyvelerin kabukları soyulup 7 su bardağı su içine konarak kaynamaya bırakılır.  Annem de böyle mi yapardı bilemiyorum ama tarifi veren arkadaşımız kabukların da hoş bir tat verdiğini belirtmiş hoşafa...

Daha sonra kabuklar kevgirle alınıp limonlu suda bekletilmiş- doğranmış meyveler suyun içine eklenir. Bu arada doğranmış meyveleri beklettiğiniz suyu sakın ha atmayın. soğutup için. Çok hoş bur su oluyor emin olun...


1 sb şeker eklenip bir süre daha kaynatıldıktan sonra olduğuna karar verince ocak kapatılır. Çubuk tarçın atılır içine. Soğuduktan sonra afiyetle tüketilir....


Peki oğluşlar beyendi mi? Ada sevmediğini söyledi. Malesef yeniliklere açık değil. Bakmadı bile tadına. Deniz suyunu içti. Hatta sofraya koyduğumda "patates mi bunlar" diye sordular.:))))
 Sebzeli köfteler....



Ben dün tersten gittim. Hoşafa uygun yemek düşündüm. Köfte-patates birez atıştırmalık gibidir ama çocuklar her daim severler. Köfte her evde şöyle ya da böyle yapılan bir yemektir. Ben sebzeli yaparım genelde. Evde ne varsa. Yukarıdaki köftenin içinde 1 kırmızı biber, 2 soğan, yarım baş sarımsak, 3 tane yeşil biber ve maydanoz var mesela. Bir keresinde de kabak rendeleyip eklemiştim. Güzel olmuştu oda....

Bir de birkaç yıldır actifry kullanıyorum kızartmalarda. Çok da memnunum. Ocak kirlenmiyor, mutfak kokmuyor. Cidden hafif oluyor içinden çıkanlar....

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık afiyetle şeker.

    YanıtlaSil
  2. köftelerde hoşafta nefis görünüyor..hiç sebzeli köfte yapmamıştım eminim çok lezzetli oluyordur birdahakine bende sebzeli deniyim:)ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil malesef benim oğlanlar pek sebzeci değiller. Benimkisi de onlara sebze yedirme çabasından ortaya çıktı aslında. Geçenlerde kabak rendeledim içine. Anladılar ama köfte diye yediler sorun etmeden. Vitaminini ne kadar alıyorlar emin değilim bu şekilde tabiki...

      Sil
  3. afiyet olsun :)) bende yaptım kayısıdan bir iştah kaşıklayan yok :))) normalde severler ama bu sefer rağbet olmadı. bende fırında yapıyorum çok uzun zamandır kızartmaları ama bu oyuncağın marifetlerini de duyuyorum sıkça:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice ben de Deniz ana sınıfına giderken patates kızartması öğünü için almıştım açıkcası. Kokular beni inanılmaz rahatsız eder. O kızartmanın kokusu da kolayla evden çıkmaz yani. İçinden çıkan mamalar güzel. En büyük kusuru biraz az oluyor işte. Bir anda öyle çok şey pişirilmiyor.

      Sil
  4. actifry için ben de kararsız kalmıştım ama yorumlara bakılırsa alıcam sanırım :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben memnunum boşnak kızı ama almadan önce okuduğum yorumlarda memnun olmayanlar da vardı. Ben aldıktan sonra Philips de benzer bir ürün çıkartmıştı. Onu da incele istersen....

      Sil

Yorum Gönder