eriksel faaliyetler.....


 Henüz vkumu bitip yukarı çıkmamış kavanozlarda var. Onlar fotoya giremedi

Pestil tepsiye döküldü bakalım...


Cumartesi Urla'da epey bir erik toplayınca dünkü işimiz de belli olmuş oldu. Azıcık tembellik yapıp geç kalktık dün. Haliyle bahçeye inmemiz 11'i buldu. İzmir'in sıcağında ters bir durum ama. Kocişko ve ben o sıcakta hallettik erikleri....

Devrim ateşeni yaktı erik suları odun ateşinde yani:))) Ben bir taraftan erikleri temizledim, ayıkladım. Olanların suyunu süzdürdüm. Sonra Posaları pestil için iyice süzgüden geçirip  hallettim. Pestili halletmek için yukarı çıktığımda saat 3'ü geçiyordu. Haliyle benim sıpalar acıkmışlar. Pestili yeniden kaynat, yemeği hazırla, tam toparlamalar yap falan derken saati 6 ettik. Bir de pazara gidip geldik. Sabah yataktan zor kalktım resmen.
Hatta biran önce bitsin diye o kadar kaptırmışız ki kendimizi dün hiç foto  çekmemişim. İlk kaynama fotoğrafı geçen yıldan...

Yorumlar

  1. Maşallah maşallah. Yaz geldi yine döktürürsün efendim reçeller, marmelatlar. Eeeee kullanılan mallar da organik ve kendi mahsülün olunca değil mi? Ellerine sağlık afiyetle ve sağlıkla tüketmek nasip olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi tam organiğiz:))))Dalından toplanan erikler odun ateşinde pişiyor. İnsan yaparken çok yoruluyor ama doğal olduğunu bilmek de başka...Kim bilir yolunuz buralara düşer soğuk soğuk ikram ederim erik sularımdan:)))

      Sil
  2. Saadetçim kolay gelsin pek hamarat gördüm sizi yine, bahçendeki sebzeleri merak ediyorum şimdi, onlar ne alemde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkisi mecburi hamaratlık. Domatesler çıktı aslında. Daha kızarmadılar ama. Çekeyim bugün akşamüstü fotolarını. Hatta o kadar çok fide çıktı ki Devrim epey bir kısmını da Urla'ya götürdü. Malum bizim yerimiz fazla değil...

      Sil
  3. Allahım Afiyele tüketmeyi nasip etsin...

    YanıtlaSil
  4. yazlıktaki bahçeye birkere domates ektim hergün izledim çıkıcak çıkmıcak büyüdü buyumedı diye:))insanın kendi yetiştirdiği emek verdiği ürünleri toplamasının nekadar güzel birşey olduğunu ozaman anlamıştım..ellerinize sağlık ..insan biraz uğraşıyo bunları hazırlarken ama kışın afiyetle tüketmek güzel oluyor..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından hormonsuz olduğunu bilmek bile güzel aslında. Biz bir de ilaç kullanmıyoruz. Bu da artı. Malesef bahçemiz küçük bizim. Olduğu kadar....

      Sil
  5. Hımmm, ah o kavanozların arasında olasım geldi:))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder