çocuk odasına ip lamba....

 Deniz'in kıyafetlerinden de anlaşılacağı üzere bu lambayı yapalı çookkk zaman oldu.





Çocukların odasına uzay teması yaptıktan sonra epey bir lamba arayışım olmuştu. Gönlüme göre bir şeye denk gelmedim. Devrim baba kalın telden roket şeklinde kıvırıp lamba yapma sözü vermişti ama....

Neyse epey bir zaman önce şu ip lambalardan deneyeyim belki güzel olur dedim. Ama balon kullanmadım ben. İlk yapım aşamasını fotoğraflamamışım. Deniz topuna sardım ipleri. Şöyle satılanlar gibi kocaman yusyuvarlak olsun istedim...

Büyükçe bir deniz topunu şişirdikten sonra tutkal su karışımına ipi bulayıp bulayıp topa sardım. İpim mavi söküntü bir iplikti. Şu bahçedekiler de öyle hepsi daha önce örülmüş kazaklardan falan sökülmüş ipler. Alt kata kapalı bir ortama tavana astım ip topumu. Tutkallar altta toplanıyor bir zaman onları da alıp alıp buladım iplere. 3 gün falan asılı kaldı. Sonra topun tıpasını çıkardım. Bu aşama çok zahmetli oldu. Topu kesmeyeceğim ya (yine kullanırım dimi ama) sönsün diye bekledim önce sonra da inip çıktıkça az az söndürdüm topu. Sanırım 2 gün falan sürdü:))

Ben sonucu sevdim:))

Yorumlar

  1. Ben de çok sevdim, harika olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim ve epeydir bilgisayar odasına böyle birşey yapmak istiyorum Saadetciğim ama oğlan ışığı açık unutur ve yangın çıkar diye korkuyorum. Ellerine sağlık, acaba lamba çok ısınınca sorun olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler odalarını daha çok yatma amaçlı kullanıyorlar öyle çok yanık kalmıyor lambaları. Ama Devrim tasarruflu lambalarla sorun olmayacağını söylemişti takarken. Bir de mağazalarda satılanlar da var ya. Hiç incelemedim ama onlarda ip sanırım

      Sil
  3. çok güzel yaaa bak şimdi aklıma düşürdün bizim evde bir yerlerde bir deniz topu olacaktı kimbilir nerde:))))

    canım bir daha denersen renk cümbüşü yap bakalım nasıl olacak.

    çocukluğumdan beri çok severim ben bu ip abajurları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk çıktıklarından beri seviyorum bu lambaları. Marketlerde 60-65 lira. Alacaktım hatta bunu yapmadan önce. Hadi bir deneyeyim oldu. Benim dantelin formu bozuldu ama bunun hiç formu bozulmadı. Rengiyle şkliyle odaya da uyum sağladı..
      Benim evde koyacak yer kalmadı ama kardeşime yapasım var bir tane. Yapıyoruz yapıyoruz elimizde kalıyor. Ben ondan biraz frenliyorum kendimi. Bir ara takıntı yaptım mesela o kadr çok çarpı işi yaptım ki çerçevesiz olarak kaldırdım ne olacakları belli değil şimdilik

      Sil
  4. canım ben bu lambalara bayıldım.Bahçeye de asmışsınız...Bizim de çim bir alanımız var oraya eşimin garip bir tasarım gölgeliğini yapmıştık.Biraz renksiz kalmıştı.Şimdi ben bu lambalardan yapmaya karar verdim,sizde görünce harika olur diye düşündüm.Tatilden yeni döndük ortalığı toplayıp hemen yapmaya başlayacağım ama bizde deniz topu yok balonlarla idare ederiz artık...eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı çocukların odasına yaptığım deniz topuyla bahçedekiler için küçük balonlardan almıştım. Onları irili ufaklı yaptık. Kolay gelsin sana şimdiden renkli iplerle eğlenceli bir köşe olacağına eminim:))

      Sil
  5. Hazır aldım deseniz inanırdım, çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir yorum bu böyle kabardım bak şimdi:))))

      Sil

Yorum Gönder