tamamen geri dönüşüm kapı çelengim...


 Çocuğu olanlar bunu tanıyacaktır. Bir tür tekerlek. Benimkilerin oyuncak hurdalığından yürüttüm...

 Bir zamanlar minderdi. İyice yıpranında kaldırılmıştı ama üzerindeki işleme nedeniyle de atılamamıştı...

 Arkası..


Tamamen geri dönüşüm ürünü bir kapı çelengi bu. Aslında kapı çelengi merakım yoktur benim. Ama son zamanlarda öyle güzellerine denk geliyorum ki yapasım geldi resmen.

Çelengin iskeleti eski bir oyuncak parçası. Bir tekerlek. Ben çocukların kırılmış ama işe yarayacak parçaları olan oyuncaklarını alt katta bir kolide topluyorum. Bazen performans derslerine işe yarayan parçalar çıkabiliyor. Bu da oradaydı.

Üstünde kullandığım kırmızı kıl çuval ise benim üniversite yıllarında yaptığım minderlerden bir parça. Epey bir zaman kullanmıştım kıl çuval minderlerimi. Hepsini işlemiştim. O zaman para da yok çok fazla çek yat yerine yani....

Artık iyece yıpranmış minderi şeritler halinde kesip silikonla tekerleğe dolayarak yapıştırdım. Sonra üzerlerine mavi ve beyaz yakma güllürden yapıştırdım. İki tane de kumaş kuş yapıştırdım. Deniz beyinimizin talepleriyle yeşil pullarımızı da yapıştırdık.

Çelengi kapıya asma konusunu ise o noktaya gelene kadar düşünmemiştim. Sonradan yine bir geri dönüşüm çöpüm geldi aklıma. Pen kilitlerinden yaptıranlar görmüştür belki. Takılacak yere göre bu beyaz parçalardan vidalanıyor. Anneme taktırırken epey bu parçalardan artmıştı. Annemde al birşey yaparsın diye vermişti bana. Onlardan bir tanesini dikip bir tel yapdımıyla kapıya tutturdum. Eee fena olmadı......

Yorumlar

  1. harikasın ellerine sağlık canım benim.. birgün kapını çalmaya gelirsem hangi kapı olduğunu bileceğim demek :)

    YanıtlaSil
  2. Bence çok güzel olmuş, geri dönüşüm diye buna denir işte, ellerine sağlık, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Fadiş ordan burdan toplananlar kapı süsü oldu resmen. Teşekkür ederim:))

      Sil
  3. Bence çok şeker olmuş geri dönüşüm olması daha bi güzl :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok güzel bir geridönüşüm olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, geri dönüşüm bence artık günümüzde herkesin ucundan kıyısından bulaşması gereken bir uğraş, al al nereye kadar, çok beğendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın Bahar. Atmak işin kolayı zaten. Biz evde iki çöpçü dönüştürüp duruyoruz birşeyleri...

      Sil
  6. Fena olmadı ne demek! Harika olmuş, üstelik de geri dönüşüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Semi. Fena olmadı derken han şöyle vurucu birşey çıkmadı ortaya. Kimi kapı çelengleri o kadar güzel oluyorki....

      Sil
  7. Budur. Bayılırım geri dönüşüme:))

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım iyi günlerde kullan. Benimde bu anlamda merakım yokken senin gibi zaman zaman yapsam mı diyorum tam da aynı nedenlerden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle derken yaptım kurtuldum. Şimdilik kapımda asılı. Kırmızı ya sevdim o yüzden:))

      Sil
  9. Müthiş yaratıcı. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Tam kafama göre, harika bir geri dönüşüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol Nazan sen daha güzellerini yaparsın eminim:)))

      Sil
  11. ellerine sağlık süper olmuş bak şimdi merak ettim o işlediğin yerleri çıkardın mı(inş çıkarmışındır) yoksa onlarda kesildi mi? o kısımlar sağlam kalı genelde çok güzel aplike olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hiç atarmıyım Hatice. Güzelce önce işleri çıkardım sonra kestim kıl çuvalı. Biryerlerde mutlaka kullanılır o da...

      Sil
  12. harika olmuş canım,bende de var bu kıl çuvaldan kapı süsü yapmak harika bir fikirmiş.Zaten kursta yaptığım kapı süsü güzel olmamıştı şimdi bunu deneyeceğim ...eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin Aslı. Ben kıl çuvalları çok seviyorum. Aslında daha çok kullanım alanı bulabilsem evde bakalım bakınıyorum...

      Sil
  13. tam bir geri dönüşüm elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Tam bir geri dönüşüm olmuş, çok da güzel olmuş.. Eline sağlık:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder