pazen buldum....


Olup olacağı pazen. Ama ne zormuş bulması. Yani hiç ummazdım beni bu denli uğraştıracağını. Kemeraltında bulamadım ya hırs yaptım ben de.
Dün annemlere gitmiştik. Onların orada kiloyla-metreyle kumaş satan üç yer var. Onları dolandık. İkisinde yoktu. Ama birinde defolu-parça pazen bulduk. Kimi o kadar güzel desenliydi ki anlatamam. Güzeldi de lekesi çok fazlaydı. Çıkmama ihtimali de fazla olunca alamadım. Niye bunların düzgününü metreyle satmıyorsunuz dedik. "bunları geritiyorlar" sadece dedi satıcı. İyisi ihraç ediliyor anladığım kadarıyla resmen defolular iç pazara. Açıkcası tekstilin bu denli geliştiği bir ülkede kaliteli-düzgün mal bulamamak çok acı...

Yukarıdaki krem parçayı ve içindeki bordodan düz renk aldım. Güzel bir takım olacak bence. Yıkayıp dikeceğim yeni nevresinimi de.

Yorumlar

  1. canım maalesef böyle Stil drektörünün yurtdışı seyahat resimlerinden hatırlıyorum renkler desenler şahane güzel ve eminim onlarda bizden gidiyordur:(bize de kala artıklar.gerçi türk firmalarda çok çarşaf nevresim filan benim aldığımda ihraç fazlasıydı hatta senin aldığın karelinin koyu yeşili içinde ince kiımizi laciber çizgilerle karewler oluşmuş.

    canım merak ettim bu parçalar çift en mi?

    YanıtlaSil
  2. Hatice çift enin tam ölçüsü nedir bilmiyorum açıkcası. Ama benim yorganlar (annem yünden diktirmişti çocuklara) 170-210
    Bu ölçüleri baz alarak baktım ben parçalara. Yorgana fazla fazla yetiyor. Yalnız aldığım yerde standart değildi. Mesela bir tanesi az lekeliydi ve çok beyenmiştim. Eni 140cmdi yetmeyecekti.

    YanıtlaSil
  3. Hatice hazırlar ya çok tuzlu oluyor ya da standartlar. Benim hazır aldığım tek kişilik nevresimlerin sadece bir tanesi çocukların yorganına rahat rahat oluyor. Gerisinin içinde yorganlar kıvrılıyor mesela.
    Hani diğer kumaşlarda olduğu gibi bunlarda olabilse...

    YanıtlaSil
  4. Bence de güzel bir takım olacak Saadet.Cuma sosyete pazarnda baktım bende.Sadece yastık kılfı vardı pazenden, onlarda koyu renkti.Bir kaç sene önce Çukurova tekstilden almıştım pazen nevresim takımını, onu da standarttan çok büyük olduğu için anneme vermiştim.Ben pazenden pijamayı özlüyorum en çok.

    YanıtlaSil
  5. teksitilin içinden gelen biri olarak çok haklısın canım maalesef iyi ürün dışarı öyle firmalar var ki ege pamuğu ile dokunan mallar yurtdışı çinden gelen iplikle dokunan mallar iç piyasa

    yanii türkiyede her ne kadar made in türkiye yazsada ipliği çin:(

    YanıtlaSil
  6. Canım pazen dediğin ve benim pazen bildiğim bunlar değil. Yap bakalım biz de görelim. SÜmerbankta falan bulunur belki baktın mı? Nevresimlik kumaş desen pazen diye aramasan daha farklı bir şey bulabilirmiydin? Pazen tüylü bir kumaştır benim bildiğim ve 90 cm enimde desenlidir genelde. Hadi merak ediyorum cooook çalış bakimmmm. Azcık ucundan göstermişsin bilgisayarın içine gömüldüm bişi anlamadım yaa.

    YanıtlaSil
  7. Nazan pazara bende baktım bulamadım...


    Yasemin kesinlikle öyle. dün bir kumaşçı da yakınıyordu. laylon kumaşları kullanıyoruz diye...

    YanıtlaSil
  8. Şule 90 cm eninde olanlardan var. Bebek takımlarında kullanılıyor onlar. Benimkilere ekli olurdu.
    Resimden anlaşılmamıış bu da tüylü.

    YanıtlaSil
  9. Eskiden bir Sümerbankımız vardı. Ama o da kalmadı. Orada bilimum her türlü pazen bulunurdu. Ellerine sağlık. Sağlıkla kullanın.

    YanıtlaSil
  10. sen iyi bulabilmişsin canım iyi ve güzel bir tasarım olacak eminim.şimdiden merakla bekliyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Dilek haklısın. Annemlerin oradan alışveriş yaptıklarını anımsıyorum...


    mihrimah teşekkür ederim. Umarım güzel olur sonucu...

    YanıtlaSil
  12. hiiii harika bir kumaşş.sizin oralar nereler kine:))

    YanıtlaSil
  13. kolay gelsin... bitmişini merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  14. leyya öyleydi yıkanınca berbat oldu. Annemler Bozyaka'da oturuyorlar. Orası kemeraltıyla yarışır. Çok çeşit dükkan ve alternatifler vardır...

    YanıtlaSil
  15. merhaba sizi begenerek takip ediyorum.bende dikişi dikiyorum seviyorum.bozyakada nerde bu kumaşcılar acaba.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder