su sızıntısı, can sıkıntısı...


Felaket bir görüntü dimi. Tam da Ada güzelimin yatağının üstünde. Bayram öncesinde hafif bir nemlilik farkettik. Yaz başında atık su borusunun hatalı döşenmesinden kaynaklı rutubet kurumadı heralde diye düşündük. Arife günü bir baktım resmen ıslanmış tavan. Bayramda tek tük de olsa damlatmaya başlaı. Tesisatçı arayışlarımız bayramda boşa çıktı. Perşembe Devrim bir dünya tetisatçıyla konuştu hepsi de doluymuş. Neyse cuma akşamı için biriyle anlaştık adam gelmediği gibi telefonu da kapalı.
Artık nasıl bir can sıkıntısı var ikimizde de anlatamam. Ada'nın yatağını odanın ortasına aldık zaten. Bu hava da tüm gün çocukların penceresi açık, oda buz oluyor. Sorun belli değil:((
Sorunu halledeceğiz belki ama odanın kuruması haftalar sürecek. Daha önce de salonumda yaşamıştım rutubeti, illet bir şey. Hele de benim gibi iki alerjili çocuğun odasında ya....

Yorumlar

  1. umarım en kısa zamanda düzelir.. dertlenme çocukları sıcak bir yerde yatır bir kaç gün..

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun.Gerçekten can sıkıntısı bir olay.Umarım bir an önce tamiri yapılır da(daha doğrusu bir tamirci bulunurda) çocuklarda odalarına kavuşur...

    YanıtlaSil
  3. çok üzüldüm... çok çok geçmiş olsun...
    dilerim bir an önce hallolur sorun...

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun kötü bir durum...

    YanıtlaSil
  5. aaa duvarlar için de o kadar uğraşmıştınız,çok üzüldüm kış zamanı en zor iş bu.kolay gelsin canım :(

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun bu tip şeyler benimde korkulu rüyamdır.
    Ancak düşününki birkaç gün sonra herşey düzelecek ve unutacaksınız
    Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Can sıkıcı gerçekten. Hepimizin başına geliyor zaman zaman. Çocuklarla odaları değişseniz?

    YanıtlaSil
  8. Kolay gelsin canım ya, tesisatçılar tamirciler zamanında gelseler şaşarım zaten.

    YanıtlaSil
  9. Hay Allah yaa:( geçmiş olsun can o sızıntının kaynağı bulunmadan rutubette geçmez pek. Bizim de mutfak balkonunda vardı aynı sorun. yağmur yağınca şıpır şıpır damlıyordu üstelik bir yağmurda küçük bir yoğurt kabı doluyordu. Koçtaştan bir malzeme aldım silikonlu sıva gibi bir şey izalasyon malzemesi 1 kiloluk kutularda satılıyor,rengi beyaz duvarı fön gibi bir şeyle kurutup onunla sıvıyorsun sonra istersen üzerini boyuyorsun. ismini bulurum işine yararsa ama sonuç mükemmel tık yok balkonda şimdi.Odanın üstünde ne var balkon gibi bir yer mi?

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle haklısın. Benimde bayramda mutfaktaki aynı duvarda olan prizlerim bozuldu. Hemde buzdolabının takılı olduğu taraf. Ama ne yapacaksın böyle şeylerin önüne geçemiyorsun ki. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  11. Nilgün tavan birkaçgünde kurumazki. Asıl derdim o zaman. Bir de biz de kömür sobası var salonda yatırmaya korkuyorum...


    Sihirli günce saol....


    okuyan, asosh teşekkür ederim arkadaşlar...

    YanıtlaSil
  12. Hatice haklısın yaz olsa. İnsan gece bile açıyor camı çabuk kururdu. Artık oldu halledeceğiz bir şekilde..


    serap sorma ben de salonda geçmiştim ne gıcık bir durum oluyor...


    Nedret abla aklımıza gelmedi değil. Bilgisayarın bulunduğu bir odamız var. Ama küçük orası da. Ve duvarın birini tamamen kaplayan bir kitaplık var. Eve ilk yaparken çok plansız davranılmış malesef...

    YanıtlaSil
  13. Fadiş evet ya. Bu işin ilmini öğrenmek lazım...


    Sana da geçmiş olsun Dilek....

    YanıtlaSil
  14. Şule odanın üstü banya. Bizim oturduğumuz kat çok plansız düşünülmüş. Eğim falan hesaplanmadan hatta iki parçada yapılmış ev. Biz bu evi konumu, önünün açık olması ve bahçeli olduğu için almıştık. Aslında eski bir yapı. Ama üst katta Devrim ilmi davrandı (sakınan göze çöp batarmış) eğimi dikkate alarak banyonun yerini değiştirdi. İleride oturmak için üst katın banyosuna ne özen gösterdi anlatamam ikinci tesisat arızasını yaşıyor:))

    Bahsettiğin malzeme üst taraftan mı yoksa bina için den mi sürülüyor? Sen ismini verirsen ben de araştırırım aslında. Saol....

    YanıtlaSil
  15. Saadetciğim, malzemenin ismi SİKA LİKİT PLASTİK
    elastik su yalıtım malzemesi. Üst tarafta banyo olduğuna göre yerleri fayans kaplıdır o taraftan süremezsin çünkü beyaz bir malzeme lakin alt katta odanın tavanına sürebilirsin. Kesin olumlu sonuç alacaksınız. Ben kendim sürdüm üstünü de boyamadım sürdüğümden beri de tık yok 2 yıldır site para topluyr dış cephe izalasyonu için bu sene de yapmazlarsa boyayacağım artı. Fırça ile sürülüyor. Yanlız önce biraz fön gibi bir makina ile kurut zemini. İlerde banyoda fayans değişimi falan yaparsanız önce mutlaka bir kat bundan sürün. Halamların marmarisdeki evinde havuz var motorun bulunduğu yere sürekli rutubet yapıyordu ona da tavsiye ettim o da memnun. Ben de yazlıkda odamın balkonu için kullanacağım altta oda var ne yaparsan yap sızıyor bir yerden yağmurda karda.

    YanıtlaSil
  16. teşekkür ederim Şule. not alıyorum bunu ben. Gelen tesisatçılardan birine sormuştum hatta. Sürebileceğim bir şey var mı diye. "yok kurumasını bekleyeceksin. Hibirşey sürülmez" demişti. Ama alıp denemekten zarar gelmez sanırım

    YanıtlaSil
  17. Ah ah..Daha Haziran ayında bu sebeple yani aşağı komşusuna akıtıyor diye oğlumun banyosunu kırdırıp yaptırdım İstanbul'da. Dün yine telefonda kötü haber veriyor bana: Bu kez yatak odasında değil de banyoda akıntı varmış. Çarşamba İstanbul'a gidecektim zaten ama şimdi bu iş benim de fena halde canımı sıktı Saadetçim. Çok iyi anlıyorum seni..Üstüne akan da akıtan da zorluk çekiyor bu işte maalesef. Kolay gelsin canım..

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin size de. Zor iş gerçekten. Akanın evi kırılıyor toz-pislik. Akan rutubet kuruyana kadar sıkıntı...

    İstanbul'dan bir arkadaş SİKA LİKİT PLASTİK diye bir ürün tavsiye etmiş bana. Siz de bir bakın isterseniz. Belki işinize yarar birşeydir...

    Kolaylıklar dilerim şimdiden:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder