Tuzlu-tatlı kurabiyeler.....

 Çatal çörek;
Tipi sizi yanıltmasın çatal çörek hamurundan bu kurabiyeler. Çatal şekli vermesi zor geldi biraz kolayına kaçtım...
125 gr margarin, 2 çorba kaşığı sıvı yağ, 2 çorba kaşığı yoğurt, 2 çorba kaşığı şeker, 2 tatlı kaşığı mahlep (ben mahlepli kabartma tozu kullandım), tuz, 2,5 su bardağı un






Un kurabiyesi; Klasik bir un kurabiyesi bu da. Genelde her seferinde yaparım.
5 çorba kaşığı pudra şekeri, 1 paket margarin, aldığı kadar un....


Neskafeli kurabiye; 100 gr. margarin, 1 su bardağı toz şeker, 1 yumurta, vanilya, 2 su bardağı un, yarımşar tatlı kaşığı kabartma tozu ve karbonat, 1.5 tatlı kaşığı nescafe, yarım su bardağı kara kuru üzüm (damla çikolata da güzel oluyor. Ben de bu kez yoktu)


Ben tam bur kurabiye canavarıyım. Bir şeyler yapacaksam kurabiyesiz olmaz. En az da üç çeşit olmalı. Yarım ölçü de yapsam çeşitleri arttırırım hep. Bu kez de öyle oldu. Kahvelisi Deniz'in favorisi oldu bu kez. Açıkcası ben de çok seviyorum onu.

Yorumlar

  1. un kurabiyesi...
    en sevdiğim kurabiyedir:)
    eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ay kurabiyeye bende bayılırım...nescafeli olanı memleketteyken yapmıştım kardeşimin eşi gülefer severek yedi çünkü o bir kahve sever hemde çookkkkkk.. canım benim ellerine sağlık hepside harika görünüyorlar.afiyet olsun oğullarına da sana da

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Yanına çayla ne iyi gider şimdi.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok severim bütün kurabiye çeşitlerini, çok da güzel görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Hımmmh valla pek güzel görünüyorlar eminim çok da lezzetlidirler. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Kahvenin yanında nefis olur :))ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. cepaynası benimde benimde:))


    mihrimah saol. Benim Deniz'de kahveyi pek sevecek sanırım. Gerisi istedi kurabiyenin...


    Fadiş saol:))

    YanıtlaSil
  9. sevtap çaysız olmaz zaten:))


    Funda teşekker ederim:))


    Dilek saol:))


    Hatice bilgisayarın başına geçince bir fincan kahve bir fincan yeşil çayımı hazırlarım. İkisinden de vazgeçemiyorum.

    YanıtlaSil
  10. ohh afiyet şeker olsun kurabiye dolu burası afiyetle sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim Bahar:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder